سید صادق حسینی گفت: تا این لحظه همکاری لازم از سوی عوامل ذیربط اجرائی حج در عربستان سعودی با سازمان حج و زیارت ایران صورت گرفته است.

 وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با آقای سیدصادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت، در جریان آخرین وضعیت حجاج ایرانی قرار گرفت و نکات لازم را ارائه کرد.

در این گفتگو، رئیس سازمان حج و زيارت كشورمان با ابراز رضایت از وضعیت و امور حجاج ایرانی و خدمات دهی به آنان، خاطر نشان کرد:در روند ورود حجاج ایرانی به فرودگاه های جده و مدینه و نیز اسکان و انجام مناسک حج تا این لحظه همکاری لازم از سوی عوامل ذیربط اجرائی حج در عربستان سعودی با سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

سید صادق حسینی حال همگی حجاج کشورمان را خوب عنوان و تاکید کرد هیچیک از زائران ایرانی تا این لحظه با مشکل مواجه نیستند.

حسین امیرعبداللهیان نیز با تشریح رایزنی های خود با فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق (عراق بعنوان هماهنگ كننده امور حج بین دو كشور ايران و عربستان ) به منظور تسهیل سفر حجاج عزیز ایران اسلامی به سرزمین وحی، ابراز امیدواری کرد که حج امسال با موفقیت برگزار گردد و رضایت کامل حجاج کشورهای اسلامی از جمله حجاج ایرانی را به همراه داشته باشد.

وزیر امور خارجه در اين تماس رئیس سازمان حج و زیارت را در جریان آخرین گفتگوهای عراقی - سعودی و مناسبات رو به جلوی سیاسی تهران و ریاض قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۰ تير ۱۴۰۱
عزیز ما نظامی ها چه کنیم ما ماهی 5 تومان .اینهای بازنشسته های سرمایه داران هستن دوست من.من با این حقوق تا ابد شمال هم نمیتونم برم.حقوق من 12 الی 13 حلب روغن میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۰ تير ۱۴۰۱
بعد از مسولان بزرگترین خیانت را شما ب ملت ایران میکنین...با وضع کنونی هر تومنی ک از جیب شما خرج میشه تیری میشه ب سوی مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
اولا که همه مسؤلان خراب نیستند . ثانیا نیش کلام شماها , زهر آگین تر از تیری میباشد که میگوئید . ثالثا مشخصه که بوئی از شریعت و معنویت نبرده اید و از اصول و واجبات اسلامی و الهی اطلاعی ندارید و یا اینکه از ایادی دشمنان خدا هستید . فقط بدانید که هزینه حج تمتع بسیار بسیار بسیار کمتر از هزینه بریز و بپاش زالو صفتانی میباشد که خون مردم را. به شیشه میکند و برای زندگی کثیفشان خرج میکنند , آنهم در کشورهای خارجی که کمترینش امارات و ترکیه و ارمنستان و همچنین پاریس و لندن و ..... میباشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
انشالله همه ازانجا به بهشت مشرف شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۰ تير ۱۴۰۱
و جنابعالی از هر کجا که هستی , به قعر جهنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
انصاف داشته باشیم . مگه سلفی گرفتن چه اشکالی داره , که بعضیها سختشون شده که چند نفر در مکه یا مدینه یک سلفی هم با هم گرفتن . ؟ برای اینها بده ولی سلفی های دیگران در جاهای مختلف که خیلیهاشون برهنه و عریان و یا با سگهاشون در کنار دریا و جنگل و رختخواب و.... بد نیست ؟ چند نفر از افرادی که امسال حج رفتند را از نزدیک میشناسم . حاصل زحمت و کارکردشون طی سی یا چهل سالشون با سن بالای پنجاه سال و شصت سالشون را اختصاص دادند به حج ( چونکه مستطیع شدند ) حالا هم رفته اند تا امر خدایشان را اطاعت کنند . ولی اقای فلان فوتبالیست یا مربی برای یک فصل فوتبال ش چهل میلیارد تومان میگیره و خرج زندگی آنچنانی میکنه و برای هیچکس دیگر هم دل نمیسوزونه . چرا اینها رانمیگید.. هر چند شماها یا بیمارید یا از دشمنان خدائید که انتظار بیشترازاین هم از شماها نیست .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۲۶ ۱۰ تير ۱۴۰۱
شما که اطلاع دقیقی از همه چیز دارید. بفرمایید که هزینه حج چقدر است؟ ثبت نام و بلیط و خرید و غیره. اگر ننویسید دروغگو هستید. از ابتدا تا انتهای حج. من بازنشسته ارتش هستم و حقوقم ۷میلیون هست و دریافتی ام ۵.۵۰۰ هست چجوری میتونم حج بروم؟ بله عرضه ندارم چون راحش را بلد نیستم. و نمیتوانم با این حقوقها به حج بروم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
جناب آقای حمید ; سفر حج تمتع امسال برای یک زائر که فیش آزاد خریده باشد نهایتا 80 میلیون تومان هزینه دارد(البته بدون سوغاتی و ولیمه ) که در مورد سوغات هم تأکید رهبری بود که یا خریده نشود و یا از داخل کشور تهیه کنند , آنهم مختصر . ضمنا بر هر کسی واجب نیست که برود . مثلا بر بنده و جنابعالی که مستطیع نیستیم . حال اگر بنده و جنابعالی شغل نان و آب دار آنچنانی نداریم که مستطیع حج تمتع شویم , آیا زائرین حج و حجاج مقصرند؟ ما میتوانیم به حج فقرا که همان زیارت حضرت ثامن الحجج , امام رضا (ع) میباشد , اکتفا نمائیم که واقعا هم ثواب حج را دارد و از خداوند بخواهیم توفیق حج عمره را که مخارجش خیلی کمتر از حج تمتع میباشد, عنایت فرماید و اگر نشد هم , انشاءالله در سرای آخرت با حمد و آل محمد (ص) مأنوس و محشور شویم , نه اینکه مثل برخی افراد , شخصیت حجاج را لگد مال کنیم و زیارت ایشان را زیر سؤال ببریم . واقعا این پیامهای منفی در مورد حج و حجاج , بسیار جای تأسف دارد , هر چند اینها دشمنان خدا هستند و حسابشان با شما که مشتاق زیارت و دیدار بیت الله الحرام و مزار شریف پیامبر و ائمه بقیع و بقاع متبرکه مکه و مدینه هستید ولی توان مالی آن را ندارید , جداست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
حمید خان محترم ; افرادیکه امسال به حج تمتع مشرف شدند , در واقع سال 98 و 99 , حداکثر مبلغ 40 میلیون تومان واریز کرده اند و تعدادی هم در همان سال فیش خریده اند که حداکثر 50 تا 60 میلیون داده اند . اینها جزء پولدارها نیستند و چند نفر را که میشناسم , پاداش بازنشستگی را گرفته و هزینه کرده اند و یا ارث به ایشان رسیده و پولدار آنچنانی نیستند . و پولشان را که حاصل یک عمر زحمت بوده در زیارت حج صرف کرده اند نه مثل خیلیها که درآمد یک ماه کارشان چندین برابر هزینه یک حج تمتع است و در عیش و نوش و تفریحات کثیف خرج میکنند و آنهم در کشورهای خارجی و پول این مردم را چندین بار در یک سال به جیب بیگانگان میریزند و اصلا به حال شما و ما و سایرین هم دلشان نمیسوزد . مثل همانهائی که ارزش برنج داخل انبارشان یک شبه و با احتکار , سر به فلک میزند و فقط در یک فقره , برابر دهها حج را به جیب نا مبارکشان میریزند . بله اخوی , اینها باید مؤاخذه شوند نه یک زائر حج که یک عمر زحمت کشیده و حاصل آن را , صرف هزینه حج تمتع نموده و بالاجبار به جیب سعودیهای ملعون ریخته و البته خیلی از آن پول هم صرف خوراک و اسکان خود زائر میشود .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۲۲ ۱۰ تير ۱۴۰۱
توی این گرانی روغن و برنج و گوشت و مرغ حج شما قبول باشه... ماشالا پول و ثروت داریدا. ما که گرسنه و درمانده در این گرانی. حیرت از اوضاع خوب شما حاجی زاده ها ...
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۰۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
توی این اوضاع گرانی نبود ارز واجب ملت سالی ۳ میلیارد دلار لوازم آرایش مصرف کنند)؟؟؟
آیا لازم ۲ میلیارد دلار دخانیات مصرف کنند؟
آیا لازم روزی ۳۰ میلیارد تومان هزینه اکستنشن در کشور بشه ؟
بقیه بماند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
اصلا حال اینها برای ما کوچکترین اهمیتی نداره.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
پولدارها که چیزشون نمی شه .درد مریضی مرگ مال فقرا مثل من وامثال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
تا این لحظه !!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۳۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
ببخشید // میشه یکی نره فرودگاه و دلش بخواد پیاده برگرده // خطرش کمتره // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۲۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
حالا مهم نیست // اصل اینه که بتونن اعمال توی فرودگاه را انجام بدن و حالشون بد نشه // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
حالشون موقت بد میشه حاجی حساب نمیشن اگه اعمال فرودگاه رو انجام ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
خدا را شکر که حاجی ها حالشون خوبه....تنها نگرانی ما احوال حاجی ها بود نه گرونی ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
کره ماه که نرفتن
کشور های پیشرفته از حال فضانوردان به مردم خبر میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
حاجی هم حاجیهای قدیم.رفتی عفو و بخشش یا سلفی گرفتن.تف
آخرین اخبار