امام جمعه ورزقان در جلسه شورای زکات این شهرستان با تاکید براینکه فقرا را در مال خود شریک کنیم اما در مال فقرا چشم طمع نداشته باشیم، افزود: متاسفانه درجامعه ازجیب فقیر و نیازمند برداشته می‌شود که این مال حرام اصلا برکت نخواهد داشت.

آقای حجت الاسلام پورمحمد پرداخت زکات را یکی از واجبات دانست و و باتاکید براینکه باید کشاورزان شهرستان ورزقان بیشتر از این به این امر مهم توجه داشته باشند،گفت: بالای ۵۰ درصد جمعیت شهرستان ورزقان واجب است که زکات پرداخت نمایند و باید ادارات مربوطه و علما در امر فرهنگ سازی این فریضه واجب الهی در بین مردم اقدامات لازم را انجام دهند تا انشاله وجوه و کالا‌های جمع آوری شده جهت کمک به نیازمندان و فقرا هزینه شود.

آقای حجت الاسلام محمد زاده دبیر شورای زکات استان هم گفت: در استان آذربایجان شرقی در سال جاری ۹۰ هزار گونی برای جمع آوری زکوات گندم و جو، دربین کشاورزان ۱۵۷۰ روستا با حضورفعال، موثر و جهادی بیش از ۲۵۰۰ نفر عامل افتخاری زکات برنامه ریزی و درحال توزیع و جمع آوری می‌باشد.

 این طرح از دهه آخر خردادماه امسال آغاز و تا نیمه شهریور ادامه خواهد داشت.

 عموم کشاورزان و گندم کاران مومن و متعهد خواست نهایت همکاری را با عاملین، مروجین و مبلغین اعزامی این دبیرخانه داشته باشند.

برچسب ها: زکات ، نیازمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.