استاندار گلستان گفت: تا ۵۰ درصد تسهیلات استان باید در مسیر توسعه روستا محور هزینه شود و یقینا موجب افزایش درآمد و مهاجرت معکوس می شود.

زنگانه  در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال استان گفت: تا ۵۰ درصد منابع و تسهیلات استان باید در مسیر توسعه روستامحور هزینه شود و یقینا توسعه روستا محور موجب کاهش آسیب ها، افزایش درآمد و مهاجرت معکوس می شود.

او گفت:تکمیل و ورود اطلاعات به سامانه سیمابر از طریق همه دستگاه ها ضروری است.

زنگانه گفت:باید از ظرفیت هلدینگ‌های بزرگ در مسیر توسعه استان استفاده شود و البته تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته، اما عملیاتی شدن اقدامات بسیار مهم است.

او گفت:ظرف مدت سه ماه باید تمامی فرآیند‌های معادن موجود در استان در خود استان عملیاتی شود و معادن استان باید نسبت به تکالیف خود عمل کنند.

زنگانه می گوید: ۳.۵ درصد از افزایش ۸ درصدی در سال جاری باید از محل بهره‌وری تامین شود و مصادیق بهره وری در هر دستگاه باید مشخص و بر اساس آن اقدام شود.

استاندار گلستان گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب سفر رییس جمهور باید در مسیر اشتغال خصوصاً اشتغال روستا محور صرف شود و اهرمی برای توسعه استان شود.

او گفت: نمونه‌های موفقی مانند روستای محمدآباد گرگان و وامنان آزادشهر که درآمد سرانه آن‌ها به میانگین کشوری رسیده است نشان می‌دهد حمایت از پیشرفت روستا محور موجب پیشرفت همه استان خواهد شد.

زنگانه گفت:بیش از ۱۳۷ هزار میلیارد تومان منابع شناور موجود در بودجه  ۱۴۰۱ است و باید با هدف گذاری و اهتمام تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی بتوانیم حداقل ۵ درصد این منابع شناور را جذب استان کنیم و مدیران باید در مسیر خلق و بهره برداری از این منابع نهایت تلاش خود را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار