رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن در روز‌های اخیر متعهد شده که ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین بدهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد که اعضای ناتو در نشست سران ناتو بر مقابله با چالش‌های چین و روسیه توافق کردند. همچنین آمریکا قصد دارد حضور خود را در همه جا به خصوص کشور‌های بالتیک تقویت کند.

به گزارش الجزیره، بایدن با بیان اینکه در چند روز آینده بسته حمایتی نظامی جدیدی به اوکراین به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار داده خواهد شد، اعلام کرد که واشنگتن جهان را برای حمایت از اوکراین متحد می‌کند و کشور‌هایی هستند که تعهدات جدیدی را برای دستیابی به این حمایت اتخاذ کرده اند.

او در ادامه با اشاره به اینکه روسیه نمی‌تواند اوکراین را شکست دهد، گفت: پوتین فکر می‌کرد که می‌تواند ما را شکست بدهد، اما به آنچه می‌خواست نرسید. به پوتین گفتم که حمله به اوکراین ناتو را قوی‌تر و متحد می‌کند. نیرو‌های اوکراینی موفق شدند به توانایی‌های نظامی روسیه ضربه بزنند. ما از اوکراین تا زمان شکست کامل روسیه حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که بحران جهانی غذا ناشی از محاصره روسیه بر بنادر اوکراین است و تاکید کرد که اروپا و آمریکا باید به وابستگی به سوخت و انرژی روسیه پایان دهند.

این اظهارات در حالی است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشور‌های غربی با ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین و حمایت سیاسی از کی‌یف باعث طولانی‌تر شدن این جنگ می‌شوند و  کشور‌های غربی عامل این بحران جهانی هستند و این ربطی به روسیه ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
ال سعود و دیگر حاکمان فاسد کشورهای عربی بدبخت شدند چونکه انها باید بیشتر 800میلیون دلار را تامین کنند. گاوهای شیرده به شیردوشی فراخوانده شدند
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۰۲ ۰۹ تير ۱۴۰۱
دزدی های دریایی و مصادره اموال مردم و کسب غنیمت با تجاوز به کشورهای ضعیفتر شماها را به همین مقدار از حاتم بخشی کشانده. کریستف کلمب و آمریگو وسپوچی زمین زیر پای تو را کشف نکردند. بلکه شما با قتل و غارت وچپاول به (قاره امریکا) دست درازی کردید.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۵۱ ۰۹ تير ۱۴۰۱
واشنگتن اگر ده برابر این مقدار هم به اوکراین کمک کند باز هم‌نتیجه ایی نخواهد داشت. چاه باید از خودش آب داشته باشد.
سه ماه دیگر با شروع فصل سرما در اروپا همه خواهند فهمید که پوتین حساب همه چیز را کرده. وقتی اروپا از سرما و بدون گاز منجمد شود!!! و در همان زمان مشکل کمبود مواد غذایی در اروپا هم تشدید خواهد شد.
آخرین اخبار