رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از وجود ۲۵ سعد معیشتی نیمه تمام در استان اردبیل خبر داد.

نادر تقی‌زاده گفت: از اول امسال با اتخاذ تدابیری کارساز برای احیا و فعال‌سازی عملیات اجرایی این سدها اقدام شد و امیدوارم با مساعدت استاندار و پیگیری‌های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و حمایت وزارت جهاد کشاورزی کار اجرایی این سدها که برای کشاورزان منطقه بسیار مهم می‌باشد ، پایان یافته و به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به وضعیت خشکسالی و کمبود آب در استان نیز می گوید: تمام  تلاش این سازمان در زیر بخش‌های مختلف بویژه آب و خاک ، ترویج وآموزش کشاورزی و تحقیقات بر این است که ضمن رعایت الگوی مصرف آب کشاورزی ، استفاده از ارقام مقاوم به کم‌آبی و تنش خشکسالی کشاورزان را در تولید محصولات کشاورزی به صورت فنی و کارشناسی همراهی کند.

تقی زاده اصلاح الگوی کشت مطابق با وضعیت و پتانسیل کشاورزی استان را از جمله راهکارهایی دانست که از طریق آن این سازمان  می‌تواند به صورت واقعی در خودکفایی محصولات کشاورزی بویژه محصولات استراتژیک در سطح کشور سهیم باشد.

او با قدردانی از تلاش‌های جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل با کمیته‌های تخصصی بویژه کمیته کشاورزی گفت: در طول تاریخ تجار و بازاریان در رشد و توسعه منطقه و معیشت و اقتصاد خانواده افراد منطقه خود موثر بوده‌اند و در شرایط فعلی نیز تجار و بازاریان با نام جامعه اصناف و بازاریان در رشد و توسعه منطقه تاثیرگذاری مطلوبی دارند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  در ادامه می گوید: امیدواریم اعضای فعال جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل با تشریک مساعی در بخش‌های مختلف کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.