مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: ۷۰۰ روستای استان با کمبود جدی آب رو به روست و آبرسانی به آن‌ها با استفاده از تانکر انجام می‌شود.

علیرضا نعمت سلطانی خواستار مساعدت مسئولان کشوری برای تانکر‌های مورد نیاز استان به منظور آبرسانی سیار به روستا‌ها و مناطق عشایری فاقد شبکه تامین آب استان اردبیل شد و گفت: این مشکل چندین ساله استان تاکنون لاینحل باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به محدودیت منابع آب در استان اردبیل و تشدید خشکسالی پی در پی سالانه بیان کرد: این استان با وجود بارش متوسط و به نسبت کافی، به علت تداوم خشکسالی و نبود منابع، مخازن و شبکه آبرسانی مطمئن، همواره در فصل تابستان با کمبود آب برای جمعیت ساکن روستا‌ها رو به روست.

نعمت سلطانی شرایط تأمین منابع آب در شهر‌ها و روستا‌های این استان را نامطلوب خواند و با ابزار نگرانی نسبت به اسراف آب، از افزایش تعرفه آب مصرفی برای خانوار‌های پرمصرف خبر داد.

او رشد روزافزون مصرف آب به ویژه انشعاب غیرمجاز را از چالش‌های اساسی کمبود آب در استان اردبیل ذکر کرد و گفت: خانواده‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، با جریمه و افزایش قیمت آب مصرفی روبه‌رو خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل خواستار توجه و احساس مسئولیت مردم نسبت به فرهنگ استفاده صحیح از منابع آب شد و گفت: افزایش جمعیت در شهر‌ها و سکونت بیش از نیمی از جمعیت استان در شهر اردبیل، مشکل تامین آب در این شهر را دو چندان کرده است.

نعمت سلطانی گفت: دشت اردبیل با افت شدید منابع آب زیرزمینی مواجه شده و در کنار آن، ذخایر پشت سد‌های استان نیز در سال جاری به شدت کاهش یافته و همین امر سبب شده که تامین آب جمعیت شهری و روستایی استان از این دو منبع دچار چالش اساسی شود.

هم اینک ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارد و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که نیمی از آن‌ها فاقد شبکه آبرسانی از منبع مطمئن و دائمی هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.