جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشدید برخورد با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارزها در استان اصفهان خبر داد.

ماینر دستگاه استخراج ارز دیجیتال است و ماینینگ به فرایند استخراج ارز دیجیتال توسط دستگاه ماینر یا رایانه‌های قدرتمند گفته می‌شود.

سردار محمدرضا هاشمی فر گفت: پلیس اجازه نمی‌دهد که افراد سودجو با چنین اقداماتی بار مضاعفی به شبکه برق وارد کرده و موجب سلب امنیت و آرامش مردم به‌ویژه در این فصل گرم سال شوند.

امسال موارد متعددی از استخراج غیرمجاز رمز ارز در منازل، کارگاه‌ها و اماکن دیگری توسط پلیس شناسایی و کشف شد.

به گفته سردار هاشمی فر به‌تازگی در ۲ عملیات درمجموع حدود ۵۰ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش حدود ۱۸ میلیارد ریال در شهرستان اصفهان و برخوار کشف شد.

سودجویان در سه منزل مسکونی و یک کارگاه اقدام به استخراج ارز دیجیتال به‌صورت قاچاق می‌کردند که دراین‌ارتباط چهار نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان شدند.

او به نقش مخرب فعالیت غیرقانونی این‌گونه دستگاه‌ها در نظام اقتصادی کشور و شبکه توزیع و برق‌رسانی به دلیل مصرف بیش‌ازاندازه برق پرداخت وگفت: پلیس در راستای وظایف قانونی، آمادگی کامل برای همکاری با نهاد‌ها سازمان‌های مربوطه به‌ویژه وزارت نیرو در خصوص شناسایی و توقیف ماینر‌ها و جمع آوری مزارع غیرقانونی استخراج ارز‌های دیجیتال را دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از شهروندان تقاضا کرد که در صورت شناسایی اماکنی که در آن به استخراج غیرقانونی رمز ارز پرداخته پلیس را مطلع کنند تا به‌فوریت در خصوص کشف دستگاه‌های ماینر و بازداشت استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمز ارز‌ها اقدام شود.

بنا بر اعلام مدیرت بحران استانداری اصفهان، در سال گذشته از ۸۰۲ محل ۱۲ هزار و ۳۵۲ دستگاه ماینر کشف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار