مدیر کل فرهنگ و ارشاد کردستان گفت: پیش‌بینی می شود هزار و ۲۰۰ حلقه قرآنی طی ایام تابستان در مساجد و مؤسسات قرآنی استان دایر شود.

علی اصغر دریایی گفت: تابستان امسال به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با استفاده از ظرفیت موسسات قرآن و عترت فعالیت‌های تابستانه در سطح مساجد و موسسات برگزار می‌شود.

او از پیش‌بینی راه‌اندازی یک‌هزار و ۲۰۰ حلقه قرآنی طی ایام تابستان در کردستان خبر داد و گفت: این حلقه‌های قرآنی در سطح مساجد و مؤسسات قرآنی دایر خواهد شد.

او می گوید:  با مشارکت ۳۶ مؤسسه قرآن و عترت شاهد اجرای فعالیت‌های قرآنی متنوعی در سطح استان کردستان هستیم.

دریایی گفت: فعالیت‌های قرآنی این مؤسسات قرآنی در سامانه حمد ثبت خواهد شد، راه‌اندازی سامانه حمد موجب منسجم شدن فعالیت‌های قرآنی مؤسسات، مشخص شدن تعداد مربیان فعال قرآنی، توسعه و ترویج هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی و کمک به بیمه شدن مربیان قرآن فعال در سطح مؤسسات خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: مربیان قرآنی که در سامانه حمد ثبت‌نام کرده‌اند در نوبت بیمه قرار می‌گیرند و در حال حاضر پرونده ۳۰۰ مربی قرآنی ثبت‌شده در سامانه حمد در دست بررسی قرار گرفته و به زودی نسبت به بیمه شدن این افراد اقدام خواهد شد.

او گفت: محافل و کلاس‌های مختلف آموزشی در سطح مؤسسات قرآنی برگزار می شود، حلقه‌های قرآن هر ساله در فصل تابستان مورد استقبال بیشتر قشر جوان و نوجوان استان قرار خواهد گرفت.

به گفته مدری کل فرهنگ و راشاد کردستان پیش‌بینی می‌شود در هر حلقه‌های قرآنی بین ۱۵ تا ۲۵ نفر از جوانان و نوجوانان استان حضور داشته باشند که فعالیت‌های روخوانی، روانخوانی، تفسیر و ترجمه، تجوید اقامه نماز و مشاوره مذهبی و دینی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.