بیرانوندی از اصناف خواست با اتکا به مبانی عمیق اسلام، انصاف و عدالت و مردمداری را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند. دبیر کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات ادامه داد:

نعمت اله بیرانوندی در ادامه گفت که هر جا ضرورت اقتضا کند دستگاه‌های حاکمیتی نیز با متخلفان متجری برخورد قانونی لازم را خواهند کرد.

او در نشست با جمعی از اصناف و اتحادیه‌های استان به مناسبت هفته اصناف با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها دسترسی بهتری به زیر مجموعه‌های خود دارند گفت: آن‌ها بهتر می‌توانند نکات مورد نظر و قانونی را به اصناف ابلاغ کنند و تعزیرات حکومتی آمادگی کامل در برگزاری دوره‌های آموزشی و پیشگیرانه را برای صنوف دارد.

آقای بیرانوندی همچنین یادآور شد که بازار را نباید تنها با جریمه و مجازات کنترل کرد، اما هر دولتی ناگریز است برای تنظیم بازار خود مقرراتی وضع کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان گرانفروشی، کم فروشی، تقلب در کسب، احتکار، درج نکردن قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا، رعایت نکردن ضوابط قیمت‌گذاری و اعلام نکردن موجودی در صورت محکومیت را مشمول اعتراض در دیگر مرجع قضایی ندانست.

به گفته دبیر کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات این اختیار به شعب تعزیرات حکومتی داده شده که اظهارات متهمان را با استفاده از وسایل ارتباطی مانند تلفن و پیامک دریافت کنند لذا از واحد‌های صنفی انتظار می‌رود به محض احضار در شعب حاضر شوند و پاسخگو باشند در غیر اینصورت به تماس تلفنی اکتفا خواهد شد و رسیدگی به عمل خواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.