رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۱۵۹ پایگاه اورژانس استان اصفهان در طرح تابستانه امسال فعال است.

فرهاد حیدری درمورد آغاز طرح امداد تابستانی اورژانس استان اصفهان گفت: این طرح با هدف پیشگیری و پاسخ به حوادث ترافیکی و گرمازدگی از ابتدای تیر آغاز به کار کرد.

به گفته او این طرح تا ۳۰ شهریور اجرایی خواهد شد، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در زمینه مهم‌ترین حوادث سال‌های گذشته در ایام تابستان آمادگی برای کاهش تلفات ناشی از حوادث ترافیکی و گرمازدگی برنامه ریزی صورت گرفته است.

حیدری می‌گوید: همه بیمارستان‌ها وپایگاه‌های اورژانس استان اصفهان در طرح تابستانه در حالت آماده باش هستند، همچنین باید توجه داشت که برای هماهنگی بهتر با دیگر نهاد‌های همکار از جمله هلال احمر، پلیس راه و راهور، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و … جلسات مشترکی را برگزار کرده‌ایم.

او به استقرار آمبولانس‌های اورژانس استان در محور‌های مواصلاتی در خارج از پایگاه در ساعت ۲۰ تا ۲۳گفت: این اقدام به منظور تسریع در ارائه خدمات در حوادث احتمالی انجام می‌شود. همچنین آمبولانس‌های اورژانس در ایام تعطیل از ساعت ۹ الی ۱۲ مستقر می‌شوند.

حیدری به ابلاغ دستورالعمل‌های آموزشی ویژه پرسنل اورژانس جهت بازآموزی نحوه برخورد با بیماران گرما زده، نگهداری صحیح از دارو و تجهیزات و افزایش اطلاع رسانی‌های عمومی جهت پیشگیری از گرمازدگی اشاره کرد و گفت: آماده نمودن تمهیدات تخصصی لازم تیم تریاژ و پزشکان اورژانس در بخش‌های اورژانس مراکز درمانی گرمسیری و کویری از دیگر موارد مقرر شده در این طرح است.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان به فعالیت ۱۵۹ پایگاه اورژانس در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۷۹ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ اتاق فرمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.