حجت‌الاسلام جوشقانی گفت: با یادواره شهدا می‌توانیم روحیه ازخودگذشتگی و فداکاری شهدا را به اقشار مختلف جامعه منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام حسین جوشقانی، مسئول موسسه تفحص سیره شهدای کشور در یادواره شهدای روحانی شهرستان زرندیه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

یکی از برنامه‌ها برای مقابله با جنگ نرم دشمن، برگزاری یادواره‌های شهداست تا به این طریق ضمن مدد جستن از ارواح تابناک شهدای بزرگوار برای مقابله با جنگ نرم، آن روحیه ازخودگذشتگی و فداکاری شهدا را به اقشار مختلف جامعه و جوانان انتقال دهیم و در واقع این‌گونه مراسم تداوم بخش راه شهداست.


یادواره شهدا یک اقدام فرهنگی برای تذکر دادن به نسل امروزی است، یاد و خاطره شهدا بازسازی اخلاق و فضیلت بوده و تعهداتی فردی و اجتماعی برای جامعه ایجاد می‏‌کند.

شهدا سرمایه‌هایی هستند که معنویت را به جامعه تزریق می‌کنند و در تداوم این روح معنوی است که کشورمان می‌تواند در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی با تکیه بر قدرت علمی، ایمانی و همچنین ایستادگی این ملت حرف‌ها و سخنانش را به کرسی بنشاند.

شهدا سازندگان دفاع مقدس بوده و امروز نیز میراث بزرگی برای نسل جوان به جا گذاشته‌اند و امروز نیاز است تا برای پاسداری از این میراث بهترین عملکرد را داشته باشیم.

شهدا شاخصی برای مقایسه خود با راه حق هستند و باید بدانیم که شهدا در روز حساب و کتاب در محضر خداوند برای ما شهادت می‏‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.