معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کرمانشاهیان خواست از خرید گوشت کشتار غیرمجاز دام خودداری کنند.

شاهرخ یارویسی گفت: در مراحل تهیه، انتقال، کشتار دام و توزیع و مصرف گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز مخاطرات فراوانی وجود دارد که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.  یک هزار و ۷۰۲ عامل بیماری‌زا برای انسان شناخته شده که از این تعداد بیش از ۸۰۰ مورد آن بین انسان و دام مشترک بوده و خطرات بسیار زیادی را در پی دارد.

به گفته یارویسی، کسانی که اقدام به کشتار غیرمجاز در معابر و خیابان‌ها می‌کنند علاوه بر خود و خانواده مصرف‌کنندگان را نیز در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های مشترک میان دام و انسان قرار می‌دهند. بیماری‌های مشترک میان دام و انسان از جمله سل، بروسلوز و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام بوده، از جمله معضلات کشتار غیرمجاز دام است. فصل زاد و ولد کنه‌ها که بومی کشور نیز هستند فرا رسیده و شیوع آن بین دام‌ها وجود دارد و توصیه می‌شود مردم از خرید گوشت از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

هشدار به عاملان کشتار غیرمجاز دام در معابر شهر کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز دام در معابر شهر کرمانشاه به دلیل بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان خبر داد.

فضل الله رنجبر گفت: کشتار غیرمجاز دام به هیچ وجه مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی و بهداشتی استان کرمانشاه نیست و قرار است با تشکیل کارگروهی با افرادی که اقدام به کشتار غیرمجاز دام می‌کنند، برخورد شود. کارگروه مبارزه با افراد متخلف متشکل از شهرداری، دامپزشکی، محیط زیست، دادستانی و نیروی انتظامی بوده و قرار است افرادی که در معابر عمومی دام را نگهداری می‌کنند شناسایی و نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام شود.

به گفته رنجبر، با توجه به تذکرات قبلی به وسیله خودروهای حامل بلندگو در شهر و انواع بنرهای هشداردهنده که دامپزشکی نسبت به تهیه و نصب آن‌ها اقدام کرده اتمام حجت انجام شده است. از همشهریان درخواست می‌شود با توجه به مشکلات بهداشتی از افرادی که کشتار غیر مجاز دام را انجام می‌دهند خرید نکنند و با توجه به تصمیمات جدی گرفته شده به افراد متخلف ذبح غیربهداشتی دام نیز هشدار داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.