رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های شعب شورای حل اختلاف در زندان‌های استان به سازش ختم شده است.

محمدرضا حداد گفت: این میزان سازش از طریق شعب شورای حل اختلاف در زندان‌های یزد و اردکان و بازداشتگاه‌های ابرکوه و خاتم حاصل گردیده است.

او می گوید: در استان یزد تنها ۲۴ پرونده مسن بالای یکسال وجود دارد و در اجرای احکام شورا نیز ۲۴۱ فقره پرونده مسن بالای یکسال وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

حداد از تایید ۸۸ درصدی آراء صادره در شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: سعی بر اتقان حداکثری آراء در مجموعه شورای حل اختلاف بوده است و در یک سال گذشته تنها ۱۲ درصد از آراء شورا نقض گردیده است.

به گفته او کیفی سازی فعالیت‌های شورا و کاهش اطاله دادرسی در افزایش جلب رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضائیه تأثیر مستقیم دارد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در آزمون استخدامی اخیر قوه قضائیه تعدادی از کارکنان شورا پذیرفته شدند و، اما پرسنل شورا انتظار دارند یکبار برای همیشه یک آزمون جذب اختصاصی ویژه کارکنان شورای حل اختلاف برگزار و تکلیف نیرو‌هایی که سال‌ها بی هیچ چشم داشتی در مجموعه شورای حل اختلاف تلاش کردند روشن گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.