همزمان با سراسر کشور آزمون علوم انسانی و ریاضی صبح امروز با حضور ۳۰ هزار و ۴۹۰ داوطلب در حوزه‌های امتحانی استان اصفهان آغاز شد.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان، آزمون کنکور ریاضی را در ۳۱ حوزه اصلی و ۴۳ حوزه فرعی در حال برگزاری دانست وگفت: این آزمون صبح امروز با رقابت سه هزارو ۱۵۴ خانم و هفت هزارو ۳۰۸ مرد و در مجموع ۱۰ هزار و ۴۶۲ داوطلب گروه علوم ریاضی در حوزه‌های امتحانی ۲۷ شهر استان آغاز شد.

رضا علی نوروزی، تعداد داوطلبان گروه علوم ریاضی را در شهر اصفهان هزارو ۶۷۲ خانم و سه هزارو ۷۷۰ مرد بیان کرد و گفت: داوطلبان مرد گروه ریاضی در دانشگاه صنعتی اصفهان و خانم‌ها در مراکز پیام نور و مدارس آموزش و پرورش شهر اصفهان به رقابت می‌پردازند.

او آزمون گروه علو م انسانی را هم در ۲۷ شهر استان در قالب ۳۱ حوه اصلی و ۶۴ حوزه فرعی در حال برگزاری دانست و گفت: در شهر اصفهان چهار هزارو ۴۶۷ نفر خانم و دو هزارو ۵۸۲ نفر مرد داوطلب در این گروه شرکت کرده اند که حوزه‌های امتحانی خانم‌ها در مدارس آموزش و پرورش، مراکز پیام نور، دانشگاه اصفهان و اشرفی اصفهانی در شهر اصفهان است.

نوروزی مجموع داوطلبان مرد و خانم گروه علوم انسانی را ۲۰ هزارو ۲۸ نفر بیان کرد وگفت: در گروه علوم انسانی ۱۲ هزارو ۶۹۵ خانم و هفت هزار و ۳۳۳ مرد در حوزه‌های امتحانی این استان امروز به رقابت می‌پردازند.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱همزمان با سراسر کشور تا یازدهم تیر در استان اصفهان ادامه دارد.

براساس ابلاغ سازمان سنجش آموزش کشور، شروع فرآیند آزمون رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و آزمون‌ها به تناسب رشته‌ها بعضاً تا ساعت ۱۳:۳۰ ادامه خواهد داشت.

به گفته او آزمون گروه علوم تجربی هم صبح روز جمعه ۱۰ تیر و گروه زبان‌های خارجی صبح روز شنبه ۱۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

درب تمامی حوزه‌های امتحانی در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان آزمون سراسری طوری برنامه‌ریزی کنند که تا پیش از ساعات اعلام شده در حوزه‌های امتحانی خود حضور پیدا کنند؛ همچنین از همراه داشتن هرگونه وسیله اضافی از جمله کیف، کتاب، تلفن همراه و جزوه جداً خودداری کنند.

نوروزی همچنین توصیه کرد که داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ هماهنگی‌های لازم با سازمان اتوبوسرانی اصفهان صورت گرفته تا با تقویت ناوگان حمل و نقل، تمامی حوزه‌های برگزاری آزمون در سطح شهر اصفهان و دانشگاه صنعتی که خارج از شهر است را پوشش دهند.

او توصیه کرد که خانواده‌های داوطلبان آزمون سراسری پشت درب‌های حوزه‌های امتحانی تجمع نکنند چراکه این تجمع منجر به ترافیک در محدوده خیابان‌های اطراف حوزه‌های امتحانی خواهد شد.

رئیس ستاد آزمون‌های استان اصفهان می‌گوید: همراهان داوطلبان شرکت در آزمون سراسری از نظر قانونی به هیچ عنوان مجاز به ورود به حوزه‌های امتحانی نخواهند بود و لزومی بر انتظار آنان پشت درب‌های حوزه‌های برگزاری آزمون نیست.

رضا علی نوروزی گفت: همراه داشتن شناسنامه عکس‌دار و یا کارت ملی معتبر برای شرکت در آزمون سراسری الزامی است.

درآزمون سراسری امسال۸۷ هزار و۶۱۱ داوطلب در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند که از این میان، ۵۴ هزار و ۳۲۴ نفر داوطلب زن و ۳۲ هزار و ۲۸۷ نفر داوطلبان مرد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.