حمایت چین از عضویت ایران در سازمان بریکس

سخنگوی وزارت خارجه چین از افزایش شمار اعضای سازمان بریکس حمایت کرد.

چین از عضویت ایران در سازمان بریکس حمایت کرد. 

بر این اساس، ژائولیجیان، سخنگوی وزارت امورخارجه چین گفته است چین از شرکای همفکر بیشتری برای پیوستن به بریکس استقبال می‌کند.

لیجیان  با اشاره به نزدیکی مواضع تهران با پکن خاطر نشان ساخت: ما مطلع شدیم چندین کشور از جمله ایران وآرژانتین تمایل مثبت خودرا برای پیوستن به بریکس ابراز کرده اند، چین به عنوان رئیس بریکس درسال جاری فعالانه از پذیرش اعضای بیشتر و گسترش همکاری‌های بریکس پلاس حمایت می‌کند.

در اجلاس چهاردهم چین موافقت کرد که همکاری بریکس پلاس را ادامه دهد گسترش عضویت بریکس را پیش ببرد.

در حال حاضر سازوکار همکاری بریکس بیش از ده حوزه اقتصادی، تجاری، مالی، علم وفناوری، کشاورزی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی واتاق فکر را تحت پوشش قرار داده است وپس از پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این سازمان می‌تواند از امکانات مختلف سازوکار بریکس برخوردار شود که فرصت‌های توسعه‌ای بزرگی را ایجاد می‌کند.

لوئی، کارشناس وپژوهشگر، در این باره گفت: ایران کشوری مهم در خاورمیانه یکی از اعضای مهم کشور‌های در حال توسعه با نفوذ بین المللی است ایران رابطه خوبی با ۵ کشور بریکس کنونی دارد وبرای عضویت در این سازمان مانع سیاسی وجود ندارد، اگر تهران در نهایت به بریکس بپیوندد، بدون شک نتیجه برد- برد خواهد داشت.

چهاردهمین اجلاس سران «بریکس» ومجموعه‌ای از رویداد‌های مرتبط با آن در هفته گذشته با موفقیت برگزار شد. در این اجلاس روسای بریکس به اتفاق آرا از رویه‌های گسترش عضویت در بریکس حمایت کردند. بریکس گروهی از کشورها شامل برزیل، روسیه، هند، چین، و آفریقای جنوبی است که اقتصادهای نوظهور محسوب می شوند. با این حال، هفتاد درصد قدرت اقتصادی این گروه در اختیار چین قرار دارد و پکن بزرگترین وزنه این گروه محسوب می شود. 
برچسب ها: چین ، بریکس ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
تایوانیا حواسشون باشه خودشونو با اوکراین مقایسه نکنن و گول آمریکا رو نخورن چون یک صدم اوکراینم نیستن و چین با اون جمعیت وحشنناکش یه روزه خلاصشون میکنه
Lithuania
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
درواقع چین از عضویت ایران حمایت نکرده، بلکه از گسترش بریکس و عضویت کشورهای بیشتر حمایت کرده.
آخرین اخبار