رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بسیج سازندگی تکلیف خود را کمک به مردمی سازی رویکردهای دولت، در محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی می داند.

اسماعیل قزل سفلی در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان فارس از برنامه ۵ ساله بسیج سازندگی برای رفع محرومیت از نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: بزرگترین طرحی که در حال حاضر انجام می‌شود جهاد آبرسانی است که در ۲۰ شهرستان انجام می‌شود.

او گفت: در طرح جهاد آبرسانی مشکلات آب ۳۲۷ روستا برطرف می‌شود که این پروژه براساس تفاهم‌نامه ۳ جانبه بین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت نیرو و توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود.

قزل سفلی با تاکید بر اینکه در جهاد آبرسانی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است، گفت: برنامه زمان‌بندی شده برای انجام این پروژه ۳۰ ماه است و انتظار می‌رود فرمانداری‌ها تسریع عملیات اجرایی این پروژه کمک کنند.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس در تشریح این پروژه بزرگ گفت: تکمیل و احداث ۳۴ مجتمع آبرسانی و ۱۱ پروژه تک روستایی از جمله ویژگی‌های جهاد آبرسانی است و باید همه ظرفیت در کنار بسیج قرار گیرد تا مشکل آب این شهرستان‌ها برطرف شود.

او، حل مشکلات حوزه راه، اشتغال و مسکن را از دیگر پروژه‌های محرومیت‌زدای استان معرفی کرد و گفت: برای احداث مسکن محرومین نیز اقداماتی انجام شده همچنین از ظرفیت گروه‌های جهادی برای احداث مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌شود.

قزل سفلی گفت: راه‌های روستایی از دیگر پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان فارس است که از ظرفیت قیر رایگان برای کمک به راه‌های روستایی استفاده می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: متولی اصلی محرومیت‌زدایی دولت است و بسیج به عنوان یک بازوی کمک‌کننده است و باید در کنار ظرفیت بسیج سازندگی دیگر ظرفیت‌ها نیز پای کار آید و فرمانداران برای رفع محرومیت به ویژه در روستا همکاری کنند.

او از برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه بسیج سازندگی خبر داد و گفت: روستا‌ها و حاشیه‌های شهر نقطه هدف این برنامه است و انجام اقداماتی در امور زیر ساختی و عمرانی منجر به توسعه و پیشرفت روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری مردم در روستا‌ها می‌شود.

قزل سفلی به فعالیت‌های بسیج سازندگی در عرصه اقتصادی و اشتغالزایی اشاره و گفت: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، ایجاد قطب‌های صنایع تبدیلی، راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی، پنل‌های خورشیدی و کمک به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از ظرفیت‌های مهم بسیج سازندگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار