براساس تفاهم نامه‌ای که امروز بین استانداری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور منعقد شد، افراد تحت پوشش این بیمه در کردستان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جلسه ستاد راهبردی توسعه این بیمه در سنندج گفت: حدود هفت میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند و حدود ۱۰ میلیون کشاورز و عشایر در کشور وجود دارند که باید تحت پوشش بیمه صندوق قرار بگیرند.

بیت الله برقراری کردستان را جزو استان‌های برتر کشور در زمینه بیمه شدگان عشایر و روستایی دانست و گفت: درصددیم بیمه تکمیلی را برای بازنشستگان این صندوق راه‌اندازی کنیم.

او گفت: ضریب پوشش صندوق بیمه در کشور تنها ۱۵ درصد است و دلیل پایین بودن مبلغ مستمری بگیران کم‌توجهی به صندوق در سنوات گذشته بوده است.

استاندار کردستان هم در این جلسه گفت: کردستان می‌تواند به عنوان پایلوت در جهت تحقق کامل بیمه عشایر و کشاورزی کشور پیشقدم باشد.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کردستان نیز در این جلسه گفت: در استان ۹۴ هزار و ۳۲۴ نفر بیمه شده صندوق هستند که در حال حاضر سه هزار و ۶۲۴ نفر مستمری بگیر این صندوق هستند.

همچنین در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری بین استانداری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر منعقد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.