دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: مسیر ارتقای سلامت دهان و دندان مسیر پیشگیری و رعایت بهداشت دهان دندان است؛ چرا که پیشگیری همیشه ساده تر، موثر‌تر و ارزان‌تر از درمان است.

مهدی کدخدازاده، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: با وزارت آموزش و پرورش همکاری می کنیم و ظرفیت علمی خود را استفاده خواهیم کرد تا زنگ مسواک در مدارس اجرایی شود.

کدخدازاده گفت: مسیر ارتقای سلامت دهان و دندان مسیر پیشگیری و رعایت بهداشت دهان و دندان است؛ چرا که پیشگیری همیشه ساده تر، موثر‌تر و ارزان‌تر از درمان است. نباید بگذاریم دندانی پوسیده شود که نگران پر شدن و یا کشیدن آن و هزینه هایش باشیم.

او گفت: بهترین درمان‌ها برای بازسازی دندان تخریب شده، نمی‌تواند آن دندان را همانند روز اول کند. اگر فرد بهداشت مناسبی نداشته باشد، تمامی درمان‌ها محکوم به شکست هستند. اقدامات پیشگیرانه نمی‌گذارند دندان‌ها خراب شوند و درد و هزینه را به افراد تحمیل کند.

کدخدازاده گفت: اصلاح عادات و روش تغذیه در کودکان و زنگ مسواک در مدارس یکی از راه‌های موثر در حرکت جامعه به سمت دهان‌های عاری از پوسیدگی محسوب می‌شود. بهتر است به نظر کارشناسی نخبگان و دانشمندان سلامت دهان و دندان توجه کنیم و بر اساس نظر ایشان راه ارتقای سلامت دهان و دندان را به جامعه هدیه دهیم.

او گفت: اقدامات سطحی و ساده انگارانه افزایش ظرفیت بیش از آن که باعث ارتقای سلامت دهان و دندان مردم شود، باعث آسیب جدی به سلامت جامعه و نیز تضییع بیت المال است. اجازه بدهیم در این موضوع تخصصی، متخصصان این رشته تصمیم بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۱
ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی را زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۹ تير ۱۴۰۱
مسواک رو شب قبل از خواب میزنن نه اول صبح که وقت غذا و خوردنی خوردنه
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۲:۳۵ ۰۹ تير ۱۴۰۱
ادعای لحظه آخری.
آخرین اخبار