دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان فارس گفت: ۱۲ برنامه محوری در ۱۱ منطقه شیراز و شهرستان های فارس به مناسبت دهه امامت و ولایت اجرا می‌شود.

حجت الاسلام وحید احمدی در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه ولایت و امامت در شهرستان زرین دشت با اشاره به برنامه‌های عید غدیر و دهه امامت و ولایت در استان فارس گفت: خروجی کارگاه‌های علمی و آموزشی بنیاد غدیر، خود را در کوچه، خیابان، مساجد و حسینیه‌ها نشان می‌دهد.

او گفت: یکی از برنامه‌های شاخص دهه ولایت و امامت در فارس محوریت قرار دادن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بعنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور است که میزبان سخنرانان مطرح کشوری و استانی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و تربیتی است.

احمدی با اشاره به اجتماع بزرگ مردم شیراز و حومه در روز عید غدیر و برپایی راهپیمایی‌های شاد گفت: برنامه شادی پیمایی به صورت نمادین  از سوی هیئات مذهبی در روز عید غدیر آغاز و تا حرم شاهچراغ ادامه دارد.

 دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان فارس گفت: زمینه ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند، برپایی مسابقات فرهنگی و هنری در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی علوی از برنامه‌های دهه ولایت و امامت امسال در استان فارس است.

او گفت: برگزاری مسابقه خطبه غدیر، برپایی نمایشگاه غدیر در ۱۴ نقطه از کلان شهر شیراز با ارائه ۲۰ تابلو شبیه سازی تصاویر از ولادت تا ولایت حضرت امیرالمونین علی (ع) از برنامه‌های امسال بنیاد بین المللی غدیر در استان فارس است‌.

اعلام آمادگی صدا و سیمای مرکز فارس در پخش برنامه‌های دهه ولایت و امامت، راه اندازی پویش‌های خانگی غدیر از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام احمدی به آن اشاره داشت.

احمدی یکی دیگر از رویکردهای امسال این بنیاد بین المللی را بر پایی ایستگاه های کودک با اجرای ویژه برنامه‌های شاد برای ارتباط با نسل نو در سراسر فارس اعلام کرد و گفت: امسال نیز به مدت ۱۲ شب برنامه‌های مختلف فرهنگی یک شب پس از عید قربان تا یک شب بعد از عید غدیر در فارس ادامه دارد.

 دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان فارس با اشاره به بازسازی صحنه غدیر به فراخور زمان در فارس گفت: برنامه‌های دهه ولایت و امامت در فارس از انسجام خوبی برخوردار و حتی در بعضی از شهرستانهای اهل سنت مسئولان در برنامه‌های غدیرمشارکت دارند.

او گفت: پارسال در فضای مجازی مسابقه‌ای برگزار شد که ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از شرکت کنندگان کتاب ویژه مسابقه را آپلود کردند و به ۱۱۴ نفر هدایایی تقدیم شد.

احمدی گفت: در روایات امامان معصوم برای اطعام روز غدیر سفارش شده است، در حالیکه هیچ جایی برای اطعام روز عاشورا سفارشی نشده  و بر ضرورت توجه بیشتر به مسئله غدیر و اطعام نیازمندان در این روز تاکید فراوان شده است.

منبع: مهر

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.