مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در طول ۳ ماه اول سال، ترانزیت فرآورده‌ها از این پایانه‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره) ۳۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

بهروز آقایی  گفت: ارسال محموله‌های ترانزیتی از طریق بندرامام خمینی (ره) با رشد بیشتری از سرگرفته شده که این موضوع گویای ظرفیت‌های قابل توجه ترانزیتی پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) است.

او می‌گوید: این ظرفیت‌ها به واسطه ایجاد زیرساخت‌های تسهیل‌کننده حمل و نقل دریایی و بندری برای دسترسی به بازار‌های بزرگ موجود در گستره‌ی دامنه‌ی پسکرانه‌ای بین‌المللی آن فراهم شده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان مسیر ترانزیتی بندر امام و نزدیکی به مسیر‌های اصلی ترانزیتی با کشور‌های همسایه را به لحاظ هزینه و زمان (از نظر موقعیت جغرافیایی) را مقرون به صرفه عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که مشتریان اینگونه کالا‌ها در بخش دریایی و بندری در کنار استفاده از زیرساخت‌های تسهیل کننده ترانزیت مواد نفتی بندر امام خمینی (ره)، سطح مطلوبی از خدمات و پشتیبانی‌ها را دریافت می‌کنند.

این مقام  مسئول گفت: پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) از مزیت‌های بازرگانی و زیرساخت‌های مطلوبی برای تخلیه و بارگیری انواع فرآورده‌های نفتی برخوردار است.

 آقای آقایی گفت: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) در جایگاه بندر اول ترانزیت مواد نفتی کشور قرار دارد که دلیل آن را می‌توان سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای انجام شده در بخش‌های مختلف این منطقه دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان می‌گوید: پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) با ۲ پست اسکله تخصصی نفتی، ظرفیت پذیرش کشتی‌های تانکر به میزان ۴۵ هزار تن را دارد، همچنین در این فرآیند، امکان ذخیره‌سازی درجای ۳۴۲ هزار و ۸۱۰ متر مکعب انواع فرآورده‌های نفتی فراهم است.

این مقام مسئول گفت:  این اسکله‌ها نیز از تجهیزات به‌روز ایمنی و عملیاتی برای ارائه خدمات به مشتریان خود در حوزه فرآورده‌های نفتی برخوردار هستند.

بهروز آقایی در بخش دیگری  از این گفتگو از آغاز روند ارسال محموله‌های ترانزیت فرآورده‌های نفتی به مقصد کشور‌های حوزه خلیح فارس خبر داد و گفت: در این راستا پایانه‌های نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) در مسیر چرخه ترانزیت این محموله‌ها قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ترافیک دریایی کشتی‌های تانکر حامل محموله‌های ترانزیتی از بندر امام‌خمینی (ره) رشد ۳۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نیز نشان می‌دهد.

 آقای آقایی موضوع ترانزیت کالا از بندر امام خمینی (ره) را زمینه‌ساز رشد اقتصادی برای منطقه عنوان‌کرد و گفت: این مجتمع بندری آمادگی توسعه فعالیت‌های ترانزیتی ویژه کالا‌های مختلف به خصوص در حوزه فرآورده‌های نفتی را دارد.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌ها و توان عملیاتی بالا در بخش‌های مختلف دريافت، ذخیره سازی و ارسال انواع فرآورده‌های نفتی(مشتقات نفتی) و توسعه ظرفیت‌های جديد در زیرساخت‌ها، نقش مؤثری را در جریان کالای عبوری برای صاحبان کالای ترانزیتی ایفا می‌کند.

 حجم تردد شناور‌های تانکر حامل محموله‌های ترانزیت نفتی در سه ماهه نخست امسال رشد ۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.