رئیس جمهور آمریکا در اجلاس سران ناتو در مادرید از تقویت نیرو‌های این ائتلاف نظامی در تمامی حوزه‌ها در خاک اروپا خبر داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تقویت نیرو‌های ناتو در اروپا خبر داد و مدعی شد که این ائتلاف نظامی امروز بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

به گزارش العربیه، او در اجلاس سران ناتو که در مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار می‌شود، گفت: «ناتو در همه جهات و در همه حوزه‌ها یعنی زمین، هوا و دریا تقویت خواهد شد».

بایدن اعلام کرد آمریکا یک مقر دائمی در لهستان و یک تیپ چرخشی نظامی در رومانی مستقر خواهد کرد. افزون بر این، واشنگتن تصمیم دارد دو اسکادران F-۳۵ دیگر را هم در انگلیس مستقر کرده و نیروهای چرخشی در بالتیک را تقویت کند.

در اجلاس رهبران کشور‌های عضو ناتو که در اسپانیا در حال برگزاری است، دبیرکل این ائتلاف اعلام کرده حمله روسیه به اوکراین «جرقه» یک تغییر اساسی در رویکرد‌های دفاعی مجموعه بوده است. همچنین در این اجلاس فنلاند و سوئد توانسته اند موافقت ترکیه را برای پیوستن به ناتو جلب کنند.

در کنار استقبال از اعضای جدید، متحدان ناتو در این اجلاس توافق خواهند کرد که قدرت نیرو‌های واکنش سریع خود را نزدیک به هشت برابر افزایش دهند. نیرو‌های جدید در کشور‌های خود مستقر خواهند شد، اما به سرعت در کشور‌های خاصی در جناح شرقی تغییر مکان خواهند داد؛ جایی که ائتلاف قصد دارد ذخایر تجهیزات و مهمات نیز ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار