طبق گزارش شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان، طی پارسال هزار و ۴۶۹ متهم در زمینه تعدی به حقوق بیت المال به دستگاه قضایی کرمان معرفی شده اند.

مهدی تقی زاده گفت:  ۳۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان فعالیت می کنند که درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های مختومه، ۳۳ درصد و میزان پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح، ۴۵ درصد بوده است.

او  می گوید: ابلاغ ۲۰۸ صلح یار صادر و ۳۸ هیئت در شورای حل اختلاف تشکیل شده است. 

به گفته معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان‌های استان کرمان طی پارسال،  ۳ هزار و ۲۹۸ پرونده را با سازش مختومه کرده اند که بر این اساس، ۷۹۶ مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

 او گفت: در ۳۲ پرونده قصاص سازش محقق شده است و میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف استان طی پارسال، ۳۲ روز بوده است.

تقی زاده می گوید: در سال ۱۴۰۰ ، بالغ بر ۹۰ درصد ابلاغیه‌های شورا‌های حل اختلاف استان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است.

او گفت: طی  پارسال، ۲۰۳ هزار و ۶۱۱ پرونده به شورا‌ها وارد و ۲۰۳ هزار و ۶۸۴ پرونده مختومه شده که از این تعداد، ۶۶ هزار و ۷۰ پرونده به مصالحه ختم شده است.

طبق گزارش شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۴۲۷ پرونده تشکیل شد که از این تعداد، ۹۴۸ پرونده به صدور رای منتهی شد و هزار و ۲۸۷ هکتار اراضی تصرفی به بیت المال برگردانده شده است. ارزش ریالی این اراضی، ۸ هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال بوده است. همچنین طی پارسال، هزار و ۴۶۹ متهم در زمینه تعدی به حقوق بیت المال به دستگاه قضایی استان کرمان معرفی شده اند و ۳۶۰ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار