رئیس اتحادیه فرش دستبافت خراسان‌جنوبی از تولید ۴۵ هزار متر مربع فرش دستبافت به ارزش ۹۰ میلیارد تومان در استان خبر داد.

کامیابی مسک گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۵ هزار متر مربع فرش توسط هنرمندان قالیباف خراسان‌جنوبی بافته شده که ارزش این فرش‌های دستبافت ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

او گفت: این میزان فرش در سه ماهه نخست امسال توسط ۵۰ هزار بافنده تولید شده است.

کامیابی مسک گفت: آمار فرش‌های تولیدی از ابتدای امسال در مقایسه با پارسال تغییر چندانی نداشته است.

رئیس اتحادیه فرش دستبافت خراسان‌جنوبی گفت: از جمله نقوش معروف فرش دستبافت خراسان‌جنوبی می‌توان به خشتی، طرح نائین، نقوش ایلیاتی و تولیدات ریزه ماهی اشاره کرد.

او گفت: متأسفانه در خراسان جنوبی کمتر از ۶ درصد بافندگان فرش دستبافت تحت پوشش بیمه قرار دارند و بیش از ۹۴ درصد در انتظار بیمه بوده و همچنان با مشکلات نداشتن بیمه مطلوب دست و پنجه نرم می‌کنند که در این زمینه باید تدبیری اندیشید.

کامیابی مسک گفت: نمی‌توان گفت که تولید فرش دستبافت مربوط به کدام یک از شهر‌های خراسان‌جنوبی است چرا که در بیشتر روستا‌های استان از جمله درمیان، بیرجند، قاین و خوسف دار قالی برپا است.

رئیس اتحادیه فرش دستبافت خراسان‌جنوبی گفت: هرچند مسائلی، چون نبود بازار فروش مناسب جهانی به واسطه تحریم‌ها و مشکل برگشت ارز در حوزه تولید فرش دستبافت مانع ایجاد کرده است، ولی بافندگان خراسان‌جنوبی به امید آینده‌ای بهتر و روشن همچنان گره بر دار قالی می‌زنند و زیبایی خلق می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار