استاندار اصفهان گفت: همه طرح های آبرسانی به روستاهای نائین تا قبل از هفته دولت افتتاح می شوند.

استاندار اصفهان و هیئت همراه،  امروز برای بررسی مسائل و مشکلات به شهرستان نایین سفر کرد.
 سیدرضا مرتضوی،  در بدو ورود خود به  شهرستان نایین در آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی (ع) حاضر شد و علاوه بر زیارت این امامزاده واجب التعظیم به گلزار شهدای نایین که در این آستان آرمیده اند، ادای احترام کرد.

مرتضوی در آغاز از طرح های آبرسانی روستایی که با محوریت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال تکمیل است، بازدید کرد.

استاندار اصفهان در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات آبرسانی نائین برگزار شد، با تصریح بر ضرورت رفع محرومیت از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، بر اهمیت جایگاه جهاد آبرسانی در توسعه پایدار، عمران و آبادانی شهرستان و استان تأکید کرد وگفت: موضوع بهره‌مندی عادلانه از منابع آب شرب و توزیع مدبرانه این مایه حیات در فلات مرکزی ایران از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم است.

در این جلسه مقرر شد ۴۱ روستای مجتمع‌های روستایی لای سیاه، بهارستان و کوهستان به آب پایدار متصل شود.

استاندار اصفهان میگوید: تا قبل از هفته دولت طرح های آبرسانی به روستاهای نائین به مرحله افتتاح میرسد.

در فاز اول و دوم طرح آب رسانی به مجتمع روستایی لای سیاه، روستای قیوم آباد به سمت مظفر آباد، اکبر آباد، موسی آباد، خرم دشت، تمینان، مهر آباد و رسول آباد در مسیر اول و روستا‌های لاغره به سمت کشکویه، زمان آباد و تعدادی روستای مزرعه در مسیر دوم در این طرح در نظر گرفته شده است که تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح میشود.

در مجمتع روستایی کوهستان و بهارستان مسیر اصلی از کوهپایه تا ۲ راهی برازوند و درمسیر داخلی از جوی آباد به کمال آباد، بلان، اسد آباد و ... در نظر گرفته شده و پروژه روستا‌های اسد آباد و کمال آباد تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح میشود.

طبق تفاهم نامه وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در طرح رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار کشور در نظر گرفته شده است.

در این طرح آبرسانی ۱۰ هزار روستا در کل کشور و ۶۵ روستای استان اصفهان در طرح رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار، به آب پایدار متصل میشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.