پارسال ۲۸ هزار و ۷۶۲ پرونده در پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.

آقای نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در پزشکی قانونی استان در سال ۹۹ برابر با ۲۷ هزار و ۸۵۱ بود که پارسال به ۲۸ هزار و ۷۶۲ رسید که نشان دهنده رشد ۳.۳ درصدی است.

از این تعداد پرونده ۲۵ هزار و ۲۱۲ مورد در واحد معاینات سرپایی، ۸۸۰ پرونده در واحد معاینات اجساد، ۲ هزار و ۱۷۲ پرونده در واحد آزمایشگاه و ۴۹۷ پرونده در واحد کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشترین پرونده مورد بررسی در چهارمحال و بختیاری مربوط به شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، بروجن، فارسان، اردل، کیار و سامان بود.

در حال حاضر هفت شهرستان دارای مراکز پزشکی قانونی هستند که در شهرستان‌های شهرکرد و لردگان مرکز معاینه اجساد هم وجود دارد و اجساد در این مراکز بررسی و تعیین علت فوت انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید

تلفات ناشی از حوادث کار ۱۷ درصد افزایش یافت


تجهیز شهرستان‌های بن، کوهرنگ و خانمیرزا به مراکز پزشکی قانونی در دستور کار قرار دارد.

پزشکان عمومی برای همکاری با پزشکی قانونی باید در تخصص پزشکی قانونی دانشگاه‌ها قبول شوند و پس از طی ۳ تا ۴ سال به عنوان متخصص پزشکی قانونی وارد این مجموعه شوند.

از ۴۹۷ پرونده واحد کمیسیون ۱۴۳ مورد مربوط به قصور پزشکی است که ۹۰ مورد تبرئه و ۵۳ مورد محکوم شدند.

بالاترین موضوع شکایت در قصور به ترتیب مربوط به رشته‌های زنان و زایمان، جراحی عمومی، دندانپزشکان، جراحی پلاستیک و ترمیمی، جراحی ارتوپدی، اطفال، جراحی، قلب و عروق و جراحی گوش و حلق و بینی است.

چهارمحال و بختیاری در حوزه مرگ ناشی از مواد مخدر نسبت به استان‌های دیگر در میانه جدول قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار