سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، بیش از ۱۹ میلیون نفر در یمن از گرسنگی رنج می‌برند و بیش از ۱۶۰ هزار نفر در آستانه قحطی و گرسنگی کامل هستند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد: «از سال ۲۰۱۵ یعنی از آغاز حمله اتئلاف (متجاوز) سعودی به یمن، گرسنگی در این کشور به بالاترین حد خود رسیده است».

دوجاریک گفت: «کاهش کمک‌های مالی، توانایی کمک به افراد نیازمند را در یمن مختل کرده است».

در دسامبر گذشته، برنامه جهانی غذا مجبور شد به علت مشکلات مالی، کمک‌های غذایی به هشت میلیون یمنی را کاهش دهد و درماه گذشته نیز مجبور شد به طور مجدد این کمک‌ها را کاهش دهد.

به گفته دوجاریک، در حال حاضر، پنج میلیون نفر حداقل نیمی از نیاز‌های روزمره خود و دستکم سه میلیون نفر کمتر از یک سوم نیاز‌های روزمره خود را دریافت می‌کنند.

دوجاریک گفت: «بیش از هشت میلیون زن و کودک در یمن به کمک‌های غذایی نیاز دارند و پانصد هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند. با آغاز ژوئیه، یونسیف احتمالا مجبور خواهد شد مداوای بیش از پنجاه هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید را متوقف کند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۶:۳۳ ۰۸ تير ۱۴۰۱
شما باید بفکر پول باشید نه به فکر یمن. چون یمن که پول ندارد. تو برو به اسراییل و امریکایت بچسب بلکه یک پولی بتو بدهند. یمن بلکه باید به سازمان ملل پول بفرستد تا به امورات ایالات متحده امریکا و اسراییل رسیدگی شود. تو پول را بیین. یمن هم خدایی دارد.
آخرین اخبار