مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از راه اندازی ۳۴ مرکز جوارکارگاهی توان افزایی ومهارت آموزی تحت نظارت ووابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی همزمان با سراسرکشور دراستان خبر داد.

جلیل بیت مشعلی گفت: مجوز فعالیت این مراکز به موجب ماده ۱۱۰ قانون کار برای صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی بنگاه‌های اقتصادی متناسب با نیازشغلی وآمایش سرزمین دارای شرایط صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان می گوید: مراکز جوارکارگاهی در کنار کارخانه‌ها و کارگاه‌ها راه اندازی می‌شوند تا علاوه بر صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف، مهارت آموزان نیز در محیط کاری واقعی قرار بگیرند و بر تجربیات خود اضافه کنند.

به گفته او تاسیس و برگزاری دوره‌های آموزشی در این مراکز با رعایت استانداردهابین المللی وبا نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

بیت مشعلی می گوید: در راستای ارائه آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و تسهیل دسترسی به این آموزش‌ها برای کارکنان صنایع و اتحادیه‌ها و ارتقای سطح دانش فنی نیرو‌های کار، صنایع و صنوف درکنار محل اشتغال خود می‌توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و با همکاری این نهاد، اقدام به تاسیس و راه اندازی مراکز آموزشی جوار و بین کارگاهی کنند.

این مقام مسئول گفت: واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی که علاقه‌مند به ایجاد مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز و اداره کل اطلاعات لازم را دریافت کنند تا با همکاری آموزشی صنایع و صنوف زمینه ارتقای دانش و مهارت شاغلان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.