جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز از خروج توده ۲ کیلو گرمی از شکم یک بیمار ۶٧ ساله خبر داد.

مرضیه پویان گفت: خانم ۶٧ ساله‌ای با درد و بزرگی شکم مراجعه کرد و پس از معاینات اولیه، توده‌ای بزرگ در تخمدان این بیمار مشاهده شد.

او گفت: با بررسی‌های تخصصی و انجام آزمایش‌های مختلف، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده‌ای با ابعاد بیست سانتی‌متر و وزن حدود دو کیلوگرم از تخمدان این بیمار با موفقیت خارج شد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهدای سلامت گفت: در این عمل جراحی که با همکاری محمدرضا صاکی متخصص جراحی عمومی، فاطمه خیاط متخصص رادیولوژی و وحید پروین متخصص بیهوشی انجام شد، به طور همزمان کیسه صفرای بیمار نیز که حاوی سنگ صفرا بود خارج شد و در حال حاضر، وضعیت جسمانی بیمار مطلوب و رضایت‌بخش است.

پویان گفت: عمل کیست‌های بزرگ تخمدان به طور شایع در بیمارستان‌های مراکز استان و توسط تیم فوق تخصصی انجام می‌شود، برداشت توده با انجام تکنیک‌های مورد نیاز عمل، به طور کامل در بیمارستان شهدای سلامت انجام شد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهدای سلامت گفت: معاینات منظم و توجه به علائمی مانند بزرگی ناگهانی شکم بسیار مهم است، تومور‌های تخمدان می‌توانند خوش‌خیم و یا بدخیم باشند که بر اساس تومور مارکرها، آزمایشات خاص، تصویربرداری‌ها (سونو، سی‌تی‌اسکن و MRI) ارزیابی می‌شوند.

با آسیب‌شناسی پس از عمل، نتیجه قطعی معلوم می‌شود و جراحی دقیق در موارد مشکوک به بدخیمی، در رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار حایز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار