آقای شهریاری گفت: شرکت های دانش بنیان و داروسازی ۵ هزار میلیارد تومان طلب دارند اما هنوز پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نشست این کمیسیون با رئیس مجلس گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا، شرکت های دانش بنیان و داروسازی را تشویق به تولید واکسن کردیم، اما با وجود پیگیری ها، متأسفانه مطالباتشان پرداخت نشده است.

وزیر بهداشت امروز به خبرگزاری صداوسیما گفت که پرداخت مطالبات شرکت‌های تولید کننده واکسن با وزارت بهداشت نیست.

آقای عین اللهی گفت با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سازمان برنامه و بودجه مسئول پرداخت این مطالبات است.

بر اساس توضیحی که وزیر بهداشت و درمان داده، پارسال مطالبات شرکت‌های تولید کننده واکسن در قانون بودجه در نظر گرفته نشده و از یک میلیارد دلار کمک مالی که با موافقت رهبر انقلاب برای مقابله با کرونا پرداخت شده، ۱۰۰ میلیون دلار برای دولت سیزدهم باقی ماند.

جبران کسری بودجه کووید۱۹ از صندوق توسعه 

بهرام عین اللهی گفت که کسری بودجه مربوط به کووید۱۹ به علت کمبود اعتبار است. او خبر داد "مقرر شده از صندوق توسعه این کسری برطرف شود."

آمار منتشر شده در رسانه ها نشان می دهد شرکت دارویی برکت تا اردیبهشت ماه امسال حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از دولت برای تولید واکسن طلبکار است.

سیناژن هم که با درخواست دولت بهمن ماه ۸ میلیون دز واکسن تولید کرده، تنها ۵۰ درصد هزینه اش را دریافت کرده است.

در این آمار، شرکت انستیتو پاستور کمتر از ۳۰ درصد و مؤسسه تحقیقات واکسن ‌و سرم سازی رازی هم که ۵ میلیون دز واکسن به دولت تحویل داده، حدود ۸ درصد هزینه اش را دریافت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۴۴ ۰۸ تير ۱۴۰۱
اخه واکسنی که هیچ کشوری بغیر از افغانستان و فلسطین قبولش نداره // بایستی برای نولیدش پول داد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسان
۰۹:۰۱ ۰۸ تير ۱۴۰۱
ببینید قرار نیست که این مجموعه های داخلی بیشتر از خارجی ها از ما بگیرن به این خاطر که واکسن رو در داخل داریم تولید می کنیم مثل جریان خودروسازی مون نشه، چون عملاً و واقعا کدوم یکی از این مجموعه ها کلا 5 هزار خیلی هست ها دقت کنید 5 هزار میلیارد تومان یا حوالی اون حداقل نصف اون یعنی 2500 میلیار تومان بابت واکسن هزینه کرده که حالا تازه 50% هم سود میخواد، اینکه ما در کشور به خودکفایی برسیم اما گران تر از نمونه خارجی برامون در بیاد این واقعا منطقی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۴۲ ۰۸ تير ۱۴۰۱
درسته اما این شرکت های مثلا دانش بنیان از وابستگان مقامات بودند و هستند و هدف این بود پول مفت زیادی از قبل کرونا و مرگ میر مردم به جیب بزنن. و گرنه تولیدات شان اصلا به درد نخورد مثل خودرو داخلی ولی هزینه گزافی به مردم وارد کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۸ تير ۱۴۰۱
دولت باید فورا طلبشون رو بده والا دیگه واکسن نمیسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۷ تير ۱۴۰۱
لعنت به کاسبان بیماری
آخرین اخبار