قطعات نظامی برای امنیت در مناطق مرکزی مستقر شدند

قطعات نظامی برای جلوگیری از منازعات کوچی‌ها و ساکنان محلی در محلات مستقر شدند.

کابینه طالبان به والیان میدان وردک، بامیان و غور دستور داده که برای جلوگیری از منازعات کوچی‌ها و ساکنان محل، قطعات نظامی در محلات مستقر کنند.
وزارت سرحدات، اقوام‌ و قبایل طالبان شب گذشته فیصله کابینه را منتشر کرده است.
طبق این فیصله، والی طالبان در میدان‌وردک موظف است تا شماری از کوچی‌هایی را که در ساحه بهسود، مالچر(چراگاه) ندارند، به جاهای دیگر انتقال دهد و تا زمانی‌که مشکل مالچرهای آنها در ولایت بامیان حل نشده است، به این ولایت کوچ نکنند.
کابینه‌ طالبان گفته است که والیان ولایت‌های میدان‌وردک و بامیان موظف‌اند که به‌ منظور حل مشکل پیش‌آمده بر سر مالچرها، هماهنگی ایجاد کنند.
هم‌چنین والیان طالبان در بامیان و میدان‌وردک، توظیف شده‌اند تا به‌ منظور تأمین امنیت ساحه و جلوگیری از منازعه میان کوچی‌ها و باشندگان محل، دو قطعه امنیتی را در این دو ولایت جابجا کنند.
در فیصله کابینه آمده که والی بامیان موظف است که تشکیل کمیسیون حل منازعات در این ولایت را تا ۲۰ نفر افزایش دهد و برای کسانی که در دعوا دخیل هستند، در کمیسیون عضویت ندهد.
گفته شده است که کمیسیون حل منازعات، برای فعالیت خود راهکار معین را ترتیب و ساحه کاری خود را مشخص کند تا باعث ایجاد تداخل کاری با سایر ارگان‌ها نشود.
همچنین، بر بنیاد این فیصله، والی غور نیز موظف است تا در این ولایت هم کمیسیون حل منازعات ایجاد کند.
این در حالی است که منازعات باشندگان محل و کوچی‌ها به ویژه در مناطق مرکزی که به جز کوه، زمین‌های کمتری در اختیار مردم است، همواره چالش برانگیز بوده است.
در بسیاری موارد این منازعات به جنگ‌های خانمان سوز تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار