وزیر کشور فرانسه بابت میزبانی ضعیف دیدار فینال فوتبال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ عذرخواهی کرد.

ژرالد دارمانن، وزیر کشور فرانسه، برای اولین بار از همه کسانی که قربانی سازماندهی ضعیف فینال لیگ قهرمانان اروپا در حومه پاریس در ۲۸ شدند، عذرخواهی کرد.

دارمانن روز سه شنبه در مصاحبه با رادیو RTL گفت: "آیا رویداد ورزشگاه استاده دو فرانس باید بهتر برگزار می‌شد؟ بله. آیا من سهمی در این مسئولیت دارم؟ بله. از همه کسانی که از این مدیریت ضعیف رنج بردند عذرخواهی می‌کنم. "

او افزود: مبارزه با جرم و جنایت باید تقویت شود.

پیش از این، دیدیه لالمان، رئیس پلیس پاریس به اشتباه خود در سازماندهی ماموران انتظامی در محوطه ورزشگاه اعتراف کرده بود.

روز ۲۸ می، فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و لیورپول در ورزشگاه استاده دو فرانس برگزار شد. قبل از شروع بازی، پلیس فرانسه به سمت هواداران لیورپول که قصد ورود به ورزشگاه را داشتند، گاز اشک آور شلیک کرد. به گزارش فرانس پرس، برخی از هواداران بدون بلیت بودند. ویدئو‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی پخش شد نشان می‌دهد که آن‌ها از نرده‌ها بالا می‌روند، از دست ماموران فرار می‌کنند و به داخل ورزشگاه می‌دوند. به دلیل مسائل امنیتی بازی با ۳۷ دقیقه تاخیر آغاز شد. پلیس پاریس در شب ۲۹ مه ۱۰۵ آشوبگر را بازداشت کرد.

وزیر کشور فرانسه گفت: حدود ۷۰ درصد از بلیت‌های کاغذی دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا طبق بررسی اولیه جعلی بوده است. آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش این کشور نیز گفت که وضعیت در این مسابقه به خاطر هواداران لیورپول و تصمیم یوفا برای صدور بلیت کاغذی برای این مسابقه از کنترل خارج شد. او گفت که بین ۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ هوادار انگلیسی با بلیت جعلی یا بدون بلیت به ورزشگاه آمدند.
در ابتدا قرار بود فینال لیگ قهرمانان اروپا در سن پترزبورگ روسیه برگزار شود، اما به دلیل جنگ اوکراین، یوفا تصمیم گرفت حق میزبانی این دیدار را از این شهر بگیرد.

در دیدار فینال، رئال مادرید با پیروزی یک بر صفر برابر لیورپول به عنوان قهرمانی دست یافت.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار