مدیر کل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۳۳ هزار و ۴۸۶ پرونده در پزشکی قانونی تشکیل شد که ۱۱ هزار و ۴۸۴ مورد از آن مربوط به نزاع و درگیری بود.

جعفرزاده در نشست خبری گفت:پارسال  ۳۳ هزار و ۴۸۶ پرونده در پزشکی قانونی تشکیل شد که ۶۵ درصدشان آقا بودند و حدود ۲۲ هزار از این پرونده‌ها متخص شهر قزوین بوده است.

 درگیری و نزاع ۱۱۴۸۴ پرونده بوده که نسبت به جمعیت قابل توجه است و رتبه ۱۵ کشور در این حوزه را داریم.

در حوزه حوادث ترافیکی ۶۸۵۱ پرونده تشکیل شده که نسبت به سال ۹۹ حدود ۵۴ درصد رشد داشته است در این حوزه رتبه ۱۳ کشور را داریم.

در حوزه حوادث ادثه کار ۶۹۷ پرونده داشتیم که رتبه ۱۳ کشور را داریم. با ۳۴ مورد فوتی ناشی از حوادث کار رتبه ۸ کشور را داریم که نسبت به جمعیت استان قابل توجه است.

 ۱۱۷۸ جسد برای معاینه به پزشکی قانونی انتقال داده شده اند که حدود ۹۲ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹ داشته ایم، ۵۶ درصد فوتی‌ها حوادث ترافیکی است.

در ۵ شهرستان قزوین مرکز پزشکی قانونی فعال است اما کمبود نیرو باعث شده در الوند یک روز درمیان پزشک داشته باشیم.

 در استان یک سالن تشریح داریم که فضای مناسب ندارد و امکانات آن استاندارد نیست و ساختمان پزشکی قانونی اصلا مناسب نیست.

 چون حقوق‌های پرداختی پزشکی قانونی کم است کسی تمایل به شرکت در آزمون‌های استخدامی را ندارد.

 تامین برخی از اقلام و کیت‌های آزمایشگاهی بخاطر هزینه‌ها از توان پزشکی قانونی خارج است، ما نمی‌توانیم دستگاه جی سی ام اس را تهیه کنیم و برای آن ۲ میلیارد کم داریم.

 بر اساس قانون جوانی جمعیت تنها برای جنین بیمار می‌توانیم صدور سقط جنین را انجام دهیم آن هم با دستور و رای قاضی دادگستری امکان پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.