کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: توده هوای گرم تابستانه و افزایش نسبی دما تا پایان هفته در استان اصفهان مستقر است.

محمدرضا رفیعی گفت: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۴۰ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به ۲۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

خوروبیابانک با دمای ۴۸ و بویین میاندشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

به گفته او دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۲۸ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به‌روز گذشته سه درجه گرم‌تر شده است.

جو پایداری تا اواخر هفته بر روی استان استقرار خواهد داشت و آسمان صاف تاکمی ابری و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد به نسبت شدید برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی می‌گوید: غبار صبحگاهی هم در مناطق مرکزی، صنعتی و کلانشهر اصفهان خواهیم داشت.

کمینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین از شهروندان خواست در این روز‌های گرم تابستان در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند.

او برای کلانشهر اصفهان در روز چهارشنبه (فردا)، هوای صاف تاکمی ابری و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز پنجشنبه، هوای صاف تاکمی ابری و غبار محلی گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

همچنین هواشناسی اصفهان به کشاورزان توصیه کرد تا نسبت به تنظیم زمان آبیاری مزارع و باغ‌های خود در ساعات اولیه و خنک روز اقدام کنند.

همچنین با توجه به فراهم بودن شرایط وقوع حریق به گردشگران، روستاییان و مرتع‌داران توصیه شد تا از روشن کردن آتش در عرصه منابع طبیعی استان جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده حریق، مراتب را با تلفن شبانه‌روزی رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.