فضاپیمای BepiColombo از فاصله ۲۰۰ کیلومتری دهانه‌های عطارد تصاویر جدیدی را ثبت کرده است.

در اکتبر ۲۰۲۱ فضاپیمای اروپایی ژاپنی BepiColombo برای بررسی گرانش سیاره عطارد از آن عبور و تصاویری را ثبت کرد.

به گزارش سایت forbes،  فضاپیمای BepiColombo که حاصل ماموریت مشترک آژانس فضایی اروپا و ژاپن بوده با کمک دوربین مانیتورینگ ماژول در ۲۳ ژوئن امسال برای دومین بار از نزدیک‌ترین سیاره به خورشید عبور و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری تصاویری را ثبت  کرد.

گفته شده، این کاوشگر فضایی  با کمک سه دوربین خود از دهانه‌های که روی عطارد قرار دارد تصاویر سیاه و سفید گرفته و در طول پرواز شبانه خود شاهد طلوع خورشید بر فراز دهانه این سیاره باشد.

دهانه عطارد

تصاویر بخشی از نیمکره شمالی عطارد همچون سیهتو پلانیتیا مناطق صاف و دشت‌های اطراف دهانه کالوینو (دشت‌های رودکی) را نشان می‌دهد همچنین دهانه لرمانتوف به عرض ۱۶۶ کیلومتر نیز و دریچه‌ایی که در آن انفجار‌های آتشفشانی رخ داده دیده می‌شود.

براساس گزارش‌ها، این کاوشگر فضایی از اواخر سال ۲۰۲۵ به دور عطارد می‌چرخد تا به دانشمندان کمک کند هسته، سطح، میدان مغناطیسی و اگزوسفر این سیاره مرموز را در تلاش برای درک بهتر منشاء و تکامل آن کشف کنند. فضاپیمای BepiColumbo در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد. این فضاپیمای در پایان سفر هفت ساله خود باید با سرعت کافی آهسته به عطارد برسد تا در ۵ دسامبر ۲۰۲۵ به مدار برسد.

 تصاویری از دهانه عطارد ثبت کرد

امانوئلا بوردونی، معاون مدیر عملیات فضاپیمای BepiColombo ESA گفت: ما دومین پرواز از شش پرواز عطارد را تکمیل کرده‌ایم و سال آینده قصد درایم  برای سومین بار این ماموریت را انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار