رئیس مجلس در نشست علنی امروز گفت که در ساختارهای نظارتی راه آهن، قراردادهای تعمیر و نگهداری باید تجدید نظر شود؛ قراردادها بر اساس نظام فنی و اجرایی نیست یا اشکالاتی دارد.
این گفته پس از گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره خروج قطار مسافری مشهد یزد مطرح شده؛ ۱۸ خرداد ماه قطار مسافری مشهد- یزد با بیل مکانیکی پیمانکار تعمیر و نگهداری خط ریلی برخورد کرد.
کمیسیون عمران مجلس هم گفته سرعت قطار در زمان عبور از محل حادثه غیرمجاز بوده و هدایت قطار به دست «کمک لوکوموتیوران پایه ۳» به صورت غیرمجاز انجام شده است.
بر اساس گزارشها، در حالیکه قطار ترمز اضطراری گرفته بوده، بوم بیل مکانیکی به اندازه کافی از محدوده ریل خارج نشده و لوکوموتیو با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت به آن برخورد میکند.
آقای قالیباف گفت که مجلس از دولت توقع دارد تا در تخلفات و مشکلات مدیریتی با عناصر متخلف برخورد کند و تنبیه مدیریتی و انضباطی انجام دهد.
بیشتر بخوانید