در ششمین روز از هفته قوه قضاییه که با عنوان ترویج فرهنگ صلح و سازش نام گذاری شده است، همایش تکریم و تعالی شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان، در همایش تکریم و تعالی شوراهای حل اختلاف استان  گفت: استان سیستان و بلوچستتان در استفاده از بزرگان اقوام، علما و افراد صاحب نفوذ برای حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش سابقه دیرینه و درخشانی دارد بطوریکه سال گذشته در زمینه ایجاد صلح و سازش برای پرونده های قتل رتبه دوم کشور و صلح و سازش رتبه چهارم را بدست آورده است.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی گفت: بیش از یک هزار نفر از افراد نخبه و دارای نفوذ اجتماعی در استان شناسایی شدند که در زمینه صلح و سازش با این مرکز و شوراهای حل اختلاف همکاری دارند.

او گفت: 40 فقره از پرونده های قتل و اعدام در سال گذشته و ۱۶ فقره در سالجاری با تلاش شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است.

بندانی گفت: شوراهای حل اختلاف مستقر در زندانها علاوه بر پیگیری و ایجاد صلح و سازش در پرونده های قتل، زمینه آزادی حدود ۳۰۰ نفر زندانی جرائم مختلف را نیز فراهم کرده اند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: گسترش صلح و سازش و فعالیت گسترده شوراهای حل اختلاف از اهداف و اولویت‌های دستگاه قضا است.

او گفت: در همین راستا ستاد ملی صبر(صلح، بخشایش، رضایت)، همیاران و صلح یاران و موسسه های میانجیگری در کشور فعال شده و تاکنون عملکرد بسیار خوبی نیز داشته اند.

در ادامه از شعبات برتر شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار