مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از فردا هشتم تیر ماه در استان قزوین آغاز می‌شود.

علی عظیمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از فردا هشتم تیر ماه در استان قزوین آغاز می‌شود که بر اساس برنامه زمان بندی، این مسابقات در شهرستان‌های مختلف برگزار خواهد شد.

بر این اساس مسابقات هشتم تیر ماه در شهرستان تاکستان، دوازدهم تیر ماه در شهرستان آوج، سیزدهم و چهاردهم تیر ماه در شهرستان‌های آبیک و قزوین، ۲۲ تیر ماه در شهرستان البرز و ۲۳ تیر ماه در بوئین زهرا برگزار می‌شود.

در مجموع ۶۶۷ نفر از خانم‌ها و آقایان در این مسابقات به رقابت می‌پردازند که در رشته قرائت ۶۴ نفر، ترتیل ۲۱۱ نفر، حفظ کل ۳۵ نفر، حفظ ۲۰ جز ۵۰ نفر، حفظ ۱۰ جز ۹۱ نفر، حفظ پنج جز ۱۱۱ نفر، اذان ۵۴ نفر، دعاخوانی ۴۸ نفر و تواشیح و همسرایی سه گروه در استان ثبت نام کرده اند.

در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در شهرستان قزوین بالغ بر ۲۵۶ نفر، شهرستان البرز ۱۴۳ نفر، بوئین زهرا ۹۱ نفر، آوج ۸۱ نفر، تاکستان ۵۵ نفر و شهرستان آبیک ۴۱ نفر شرکت کننده داریم.

این مسابقات با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود از این رو این مسابقات در شهرستان تاکستان در بقعه آقا سید علی شارینی، بوئین زهرا در مسجد جامع، شهرستان آوج در امامزاده محمد طاهر (ع) و در قزوین در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و امامزاده اسماعیل (ع) برگزار خواهد شد.

 سه نفر نخست در هر رشته از این مسابقات که بتوانند حد نصاب را کسب کنند به مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم راه پیدا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.