در آزمایش انجام شده در ارتباط با قابلیت تایید سن کاربران اینستاگرام برخی خطا‌ها در حدس سن افراد مشاهده شد.

اینستاگرام در حال آزمایش راه‌های جدیدی برای تأیید سن جوان‌ترین کاربران خود است، از جمله با استفاده از هوش مصنوعی که یک عکس را تجزیه و تحلیل می‌کند و سن کاربر را تخمین می‌زند.

به گزارش cnn، اینستاگرام متعلق به متا روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد که هوش مصنوعی یکی از سه روش جدیدی است که برای تأیید سن کاربران آزمایش می‌کند. کاربران زیر ۱۸ سال تا بالای ۱۸ سال اینستاگرام باید از یکی از گزینه‌ها را برای تأیید سن خود استفاده کنند. اینستاگرام ابتدا این قابلیت را برای کاربران خود در ایالات متحده آزمایش می‌کند. این برنامه، کاربران را ملزم می‌کند که سن خود را هنگام شروع استفاده از این سرویس اعلام کنند.

این حرکت بخشی از برنامه ایستاگرام برای اطمینان از این موضوع است که جوان‌ترین کاربران این برنامه محتوای مناسب سن خود را مشاهده می‌کنند. این اتفاقات پس از اطلاعات یک افشاگر فیس بوک که نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر این پلتفرم بر کاربران افشا کرد، رخ داد. سال گذشته، هنگامی که اسناد افشا شده نشان داد که اینستاگرام چگونه می‌تواند به سلامت روان به ویژه در میان دختران نوجوان آسیب برساند، مورد انتقاد قرار گرفت.

کودکان در اینستاگرام

نحوه عملکرد قابلیت تشخیص سن اینستاگرام

این فناوری در یک شرکت مستقر در لندن به نام Yoti تولید شده است. ویدیوی متحرکی که اینستاگرام در وبلاگ خود پست کرده است، نحوه عملکرد تخمین سنی هوش مصنوعی Yoti را نشان می‌دهد. با این قابلیت، کاربر  باید یک سلفی ویدیویی در تلفن هوشمند خود بگیرد و اینستاگرام تصویری از آن سلفی را با شرکت به اشتراک می‌گذارد. هوش مصنوعی Yoti ابتدا تشخیص می‌دهد که یک چهره در تصویر وجود دارد و سپس ویژگی‌های صورت آن را برای تعیین سن فرد مورد بررسی قرار می‌دهد.

قابلیت تشخیص سن اینستاگرام

جولی داوسون، مدیر ارشد سیاست گذاری و تنظیم مقررات Yoti، به CNN Business گفت که هوش مصنوعی این شرکت با مجموعه داده‌های متشکل از تصاویر چهره افراد به همراه سال و ماه تولد آن فرد آموزش دیده است. اسنادی که این شرکت در ماه مه برای توضیح فناوری خود منتشر کرد، می‌گوید که این قابلیت با بررسی میلیون‌ها چهره مختلف، آموزش دیده است.

نتیجه آزمایش قابلیت جدید اینستاگرام

تشخیص سن کاربران اینستاگرام

چندین کارمند CNN که همه بزرگسالان بالای ۲۵ سال بودند یک نسخه نمایشی آنلاین از فناوری تخمین سن Yoti را امتحان کردند. کریس فیلد، مدیر ارشد بازاریابی Yoti گفت: "این نسخه آزمایشی با تجربه‌ای که کاربران اینستاگرام خواهند داشت از این جهت متفاوت است که به جای یک ویدیوی کوتاه، یک سلفی می‌گیرد و نتیجه آن تخمین محدوده سنی است، نه تخمین سنی خاص."

نتایج متفاوت بود: برای چند خبرنگار، محدوده سنی تخمین زده شده دقیق تشخیص داده شد، اما برای برخی دیگر چندین سال اختلاف داشت. به عنوان مثال، تخمین زده شد که یک ویراستار بین ۱۷ تا ۲۱ سال سن دارد، در حالی که این فرد در اواسط ۳۰ سالگی خود است. همچنین یک محقق فناوری درباره این قابلیت گفت: مطمئناً مشکل‌ساز است، زیرا افراد را وادار می‌کند که فرض کنند تحت نظارت و ارزیابی قرار خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار