مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، بر پیشگیری از آتش‌سوزی و انجام تمهیدات لازم در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست استان در روز‌های گرم پیش رو تأکید کرد.

آقای احمدی گفت: عوامل طبیعی نظیر افزایش دمای هوا و خشکسالی و عوامل انسانی مانند بی‌توجهی گردشگران، چوپانان، کشاورزان و ...، رقابت دامداران با یکدیگر، ایجاد زمینه جهت انجام تخلفات زیست محیطی و پخش زباله در طبیعت و یا آتش زدن زباله‌ها و ... باعث آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها می‌شود.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد، اکثر استان‌های کشور دمای بسیار بالایی را در این هفته تجربه خواهند کرد از طرفی شدت این گرما در روز‌های پایانی هفته یعنی پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید.


بیشتر بخوانید


هفته جاری برای شروع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی بسیار خطرناک است، بنابراین مردم می‌بایست هوای طبیعت را داشته باشند و زمینه بروز آتش سوزی در طبیعت را فراهم نکنند. 

این اداره کل با ایجاد پایگاه‌های ثابت اطفاء حریق در مناطق حساس و مستعد، خرید لوازم و تجهیزات اطفاء حریق مناسب، برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق جهت پرسنل اجرایی یگان حفاظت استان، برگزاری جلسات با جوامع محلی و افراد تاثیر گذار جهت استفاده از توان آن‌ها در اطفاء حریق به خصوص سازمان‌های مردم نهاد زیست‌محیطی، افزایش گشت و کنترل‌ها در مناطق مستعد حریق و برقراری شیفت اطفاء حریق و … آمادگی لازم برای اطفاء هر گونه حریق احتمالی را دارد.

شماره ۱۵۴۰ پل ارتباطی مردم با محیط زیست است و طبیعت دوستان می‌توانند گزارش‌های زیست‌محیطی خود را از طریق این شماره و بدون هیچ گونه پیش شماره‌ای با مسئولین محیط زیست در جریان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار