مجلس از «انتصابات سیاسی و رفاقتی در تأمین اجتماعی» تحقیق و تفحص می‌کند

مجلس موافقت کرد از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکت‌های وابسته خصوصاً شستا تحقیق و تفحص شود.

متقاضی‌های این تحقیق و تفحص عملکرد شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی را «غیر شفاف» دانسته‌اند. بررسی «انتصابات با صلاحیت‌های غیر حرفه‌ای و بیشتر با نگاه سیاسی و رفاقتی» و اطلاع رسانی نادرست و نابه‌هنگام درباره ورود شستا به بورس از محورهای دیگر تحقیق و تفحص است.

مجلس همچنین درباره بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات درمانی و «ضعف در خدمات رسانی بیمارستانی و تمرکز خدمات فوق تخصصی و ویژه صرفاً در بیمارستان میلاد که باعث آوارگی بیماران شهرستانی شده» باید رسیدگی نظارتی کند.

بی‌عدالتی در پرداختی‌ها در داخل سازمان و فاصله فاحش در پرداخت‌ها، ضعف در استفاده از اداره بدون کاغذ و عقب افتادگی در حذف دفتر چه‌های کاغذی و ضعف در استفاده از امکانات مشارکتی مانند مهمان‌سراها، مراکز اقامتی و فرسوده شدن آنها در میان محورهای تحقیق و تفحص قرار دارد.

نمایندگان با تصویب این تحقیق و تفحص «اعمال نظر در درصد ازکارافتادگی و غیر علمی بودن درصد تعریف شده»، «حمایت نکردن از کارگران ساختمانی در بیمه آنها و فاصله زیاد میان حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با بازنشستگان سایر دستگاه‌ها» را بررسی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کتاب مدیریت ایرانی صفحه 381
۱۲:۱۰ ۰۷ تير ۱۴۰۱
تعصب رفاقتی
اما کدام شیوه مدیریتی است که مدیری به سازمانهای متعدد با اهداف مختلف میرود و مدیریت میکند ؟ اکثریت مدیران ایرانی ضریب تعصب رفاقتی بیشتری نسبت به تعصب شغلی و یا تعصب سازمانی دارند . تعصب رفاقتی یعنی اتصال دایمی به یک مدیر قدرتمند بالایی که در هرپست و مقامی قرار بگیرد شما را با خود در این پست و مقام شریک میسازد .بسیاری از این مدیران با استفاده از چاشنی تملق و چاپلوسی ، تشکیل باندی قوی میدهند که بدان مافیا نیز گفته شده است . در اصطلاح مدیران گفته میشود " با ما باش . هرجا رفتیم با هم میرویم." اعتماد به یکدیگر از عوامل اصلی در این تعصب بشمار میرود. این مدیران دایم تغییرسازمان میدهند و مهمترین معضل اینست که سابقه ای از این مدیران دریک سازمان متمرکز نیست، بنابراین یک مدیر میتواند سابقه تخلفات در چندین سازمان و شرکت و وزارتخانه داشته باشد، استعفا داده و در سازمان جدید در منصب مدیریت مشغول گردد. نوع دیگری از این تعصب که مدل رفت و برگشتی در مدیریت میگویند بدینصورت است که مدیر الف برای مدیر ب حكم زده و مدیر ب هم برای مدیر الف حكم مدیریتی امضا میکند . این روش صدور احكام و توزیع مشاغل مدیریتی ، سبکی از تهاتر و معامله شغل و پست و جابه‌جایی مشاغل مدیریتی در كشورمیباشد.
آخرین اخبار