مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: ‏همزمان با آغاز فصل برداشت گندم، پنج مرکز برای خرید گندم مازاد از کشاورزان شهرستان پیش‌بینی شده ‏است‎. ‎

سید مهدی میرباقری گفت: سیلوی گندم سامن، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی تولید سبزدشت آورزمان، شرکت تعاونی تولید خردمند و شرکت تعاونی روستایی ازندریان به عنوان مراکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان آماده خرید گندم مازاد کشاورزان هستند.

او از کشاورزان خواست: نسبت به فروش گندم مازاد خود در پنج مرکز پیش‌بینی شده اقدام کنند تا کمترین خللی در تامین امنیت غذایی کشور و این شهرستان به وجود نیاید.

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و هزار تومان نیز دولت به عنوان جایزه در نظر گرفته که در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورزان برای هر کیلو گندم پرداخت می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: دولت تمهیدات خوبی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان  در نظر گرفته است و مبلغ خرید تضمینی گندم در کمترین زمان ممکن نیز توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

برداشت ۳۰ تا ۳۵ هزار تُن گندم از اراضی ملایر

میرباقری گفت: پیش‌بینی می‌شود از سطح مزارع گندم این شهرستان، در فصل زراعی سال ‌جاری بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تُن گندم برداشت شود.

او گفت:از هم اکنون دستگاه‌های کمباین در حال برداشت گندم هستند و در زمان اوج برداشت، ۲۳۰ کمباین برای برداشت گندم در این شهرستان فعال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: با توجه به خسارت‌های ناشی از خشکسالی مزارع گندم و غیرقابل برداشت شدن حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم این شهرستان، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد امسال کاهش محصول داریم.

میرباقری ابراز امیدواری کرد: با حمایت و قیمت خرید تضمینی خوبی که دولت و وزارت جهاد کشاورزی با حمایت مجلس تعیین کردند، میزان خرید تضمینی گندم تا حد قابل قبولی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.