رییس دادگستری اسدآباد گفت: زمان نخستین وقت رسیدگی به پرونده‌های قضایی در شهرستان، از ۵ ماه به ۷۵ روز کاهش یافت.

احمد کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت:نیروهای این مرکز علیرغم کمبود نفرات ، عملکرد مناسبی در سرعت توام با دقت در مختومه کردن پرونده ها ثبت کرده اند.

او گفت: در بخش اداری دادگستری اسدآباد با 60 درصد و در  بخش قضایی هم با 30 درصد کمبود نیرو مواجه است و این موضوع را به استان هم منعکس کرده ایم و رییس محترم دادگستری استان نیز در حال پیگیری و رفع این مشکل است.

رییس دادگستری اسدآباد ادامه‌ داد: در این شهرستان ۵ شعبه شورای حل اختلاف فعال است که در یک سال اخیر بیش از ۶۰۰۰ پرونده به این شعب وارد و ۶۰۰۸ پرونده هم رسیدگی و مختومه شده است.

کاظمی همچنین گفت:تعداد پرونده های ورودی به دادسرای اسدآباد در یک سال گذشته ۹ هزار و ۳۴۸ مورد و خروجی پرونده ها نیز ۹ هزار و ۱۶۵ فقره بوده است.

او ضمن تشکر از تلاش بی وقفه مجموعه قضات دیارسیدجمال عنوان کرد:به دلیل کمبود نیرو در دادسرا ، ۶ قاضی کار ۹ شعبه را انجام می دهند و در دادگاه انقلاب نیز ۵ قاضی کار ۸ شعبه را انجام می‌دهند و کار یکی از شعب هم بر عهده بنده است.

رییس دادگستری اسدآباد همچنین مجموع پرونده های ورودی به مجموعه دادگستری از ۱ تیر ۱۴۰۰ تا ۱ تیر ۱۴۰۱ را ۲۵ هزار و ۱۷۴ فقره و تعدادپرونده رسیدگی شده را ۲۴ هزارو ۴۳۹ فقره اعلام کرد.

کاظمی  سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها را یک اصل در دوره فعلی دادگستری شهرستان اعلام کرد و گفت:تاسیس شعبه سوم حقوقی در طی ماه های اخیر کمک کرد حجم پرونده ها کاهش یابد.

او گفت:انجام ۹۵ درصدی ابلاغیه ها،انجام ملاقات ویدئویی زندانیان با قضات برای بیان مشکلات و آغاز ثبت الکترونیکی پرونده ها اقداماتی است که در  حوزه استفاده از فناوری‌های نوین انجام شده است.

رییس دادگستری اسدآباد همچنین به تشکیل کمیته معترضین و مصلحین طبق دستور ،رییس دادگستری استان اشاره کرد و گفت:در یک سال اخیر و با استفاده از ظرفیت این تشکل ،عذرخواهی محکومان از شاکی و دریافت رضایت باعث شده است از صرف بیش از ۴۷ میلیارد ریال جریمه جنبه خصوصی،تحمل ۴۸۹ ضربه شلاق و ۶۸۰ ماه مدت زمان تحمل حبس جلوگیری شود که نشان از ظرفیت خوب  این کمیته دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار