دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد که این ائتلاف نظامی شمار نیروهای در آمادگی بالا را به ۳۰۰ هزار نفر یا حتی بیشتر افزایش می‌دهد.‌

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز دوشنبه گفت که این ائتلاف تعداد نیرو‌های آماده باش خود را به «بیش از ۳۰۰۰۰۰» افزایش خواهد داد.

وی تاکید کرد این موضوع در اجلاس سران در مادرید که ۲۸ تا ۳۰ ژوئن برگزار می‌شود، مطرح خواهد شد.

استولتنبرگ مدعی شد که ناتو همچنین برای اولین بار به مسائل و تهدیدات احتمالی مرتبط با چین رسیدگی خواهد کرد و روسیه را به عنوان "مهم‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید" برای امنیت خود معرفی خواهد کرد.

کشور‌های عضو ناتو همچنین درباره حمایت از اوکراین و ارسال کمک‌های نظامی شامل بسته جدیدی شامل تجهیزات ارتباطی، سیستم‌های ضد هواپیما‌های بدون سرنشین و سوخت و همچنین برنامه‌های بلندمدت بیشتری برای جایگزینی تجهیزات دوران شوروی اوکراین با مشابه‌های مدرن ناتو بحث خواهند کرد.

استولتنبرگ در مورد روسیه مدعی شد "گفتگوی معنادار صرفاً به دلیل رفتار روسیه روی میز نیست"، اما تاکید کرد که نیاز به خطوط ارتباطی است و باید برای کنترل تسلیحات تلاش کرد.

پیشتر اعلام شد ده‌ها یگان از کماندو‌های وابسته به کشور‌های عضو ناتو مخفیانه در اوکراین فعالیت می‌کنند. شماری از نیرو‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به صورت سری در اوکراین فعالیت دارند تا اطلاعاتی را که آمریکا تهیه می‌کند در اختیار نیرو‌های اوکراینی قرار دهند.

گفتنی است از آغاز جنگ اوکراین در فوریه سال جاری میلادی تاکنون مقامات کشور‌های غربی به رهبری آمریکا علاوه بر اعمال تحریم‌های سنگین علیه روسیه، اقدام به ارسال گسترده کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین کرده اند. با این حال، در عرصه میدانی نیرو‌های روسی موفق به پیشروی در مناطق استراتژیک شرق این کشور شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۷ تير ۱۴۰۱
متقابلا بقیه جهان هم nato (ناتو ) را تهدید بالقوه و بالفعل خود میدانند و با ان مقابله میکنند .
آخرین اخبار