وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در پاسخ به تحریم‌های جدید کانادا، ۴۳ شهروند این کشور از جمله رئیس حزب حاکم لیبرال را تحریم کرده است.

روسیه امروز (دوشنبه) در واکنش به تحریم‌های غرب علیه مسکو، ۴۳ شهروند کانادایی را تحریم و آن‌ها را از ورود به این کشور منع کرد.

به گزارش رویترز، این فهرست که توسط وزارت امور خارجه منتشر شد، شامل سوزان کوان، رئیس حزب حاکم لیبرال کانادا و مارک کارنی، رئیس سابق بانک انگلیس و بانک کانادا بود.

کانادا اخیرا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرده است. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز پنجشنبه در «اتاوا» به خبرنگاران گفت تحریم‌هایی علیه ۵۸ فرد و نهاد روسی از جمله بانک‌ها و وزاتخانه‌های دفاع و دادگستری این کشور وضع کرده است. به گفته وی کانادا صدور هرگونه مجوز صادراتی برای روسیه را متوقف کرده و تمامی مجوز‌های موجود را نیز لغو خواهد کرد. نخست وزیر کانادا اعلام کرد که این تحریم‌ها گسترده بوده و هزینه‌های سنگینی را بر نخبگان سیاسی روسیه تحمیل می‌کند.

افزون بر این، فردا هم کاخ سفید به طور هماهنگ با سران گروه هفت تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع میکند. گفته شده آمریکا تعرفه‌های گمرکی بر ۵۷۰ گروه از کالا‌های روسیه را افزایش خواهد داد. همچنین کشور‌های گروه هفت قصد دارند درآمد روسیه که از صادرات طلا به دست می‌آید را محدود کنند.

پیش‌تر و در ماه آوریل، مسکو در پاسخ به تحریم‌های اعمال شده، ۶۱ مقام و روزنامه نگار کانادایی را تحریم کرده بود. این قانون ده‌ها سیاستمدار، روزنامه‌نگار و شخصیت‌های تجاری غربی دیگر را از ورود به روسیه منع کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار