مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: شهدا نظاره گر اعمال ما هستند و هر کاری برای حفظ آثار شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نامشان انجام دهیم برکات آن در زندگیهایمان خود را نشان می دهد.

سردار پاسدار سعید کوشکی گفت: هر آنچه تا کنون در نظام اسلامی بدست آورده ایم در سایه امنیتی است که حاصل خون شهداست.

او گفت: با درایت و فهم انقلابی مردم، نظام و اداره امور مملکت به دست فردی سپرده شده که بدنبال عوام فریبی و وعده‌های دروغ و تحقیر نبوده و بنا را بر حل مشکلات جامعه و مردم نهاده است.

کوشکی گفت: امروز دولت انقلابی همت خود را بر فتح و تسخیر سنگرهایی گذاشته که دشمن در آن ها لانه کرده است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: باید این خاکریز پوشالی قبیله اشرافیت بر روی سرشان ویران و امنیت از آن ها سلب شود.

او به وطن فروشی و خیانت برخی از سلبریتی هایی که با نمایش اشرافیت بر ضد ارزشهای شهدا کار می‌کنند، اشاره کرد و گفت: اگر اینها به ثروت‌های کلان رسیده اند، فقط به دلیل امنیتی است که حاصل خون پاک و مطهر شهدا است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس  گفت: خاکریز دوم دشمنان در کشور را تجار بی انصافی خواند که با رانت به ثروت‌های کلانی رسیده اند و حریصانه به هیچ چیز قانع نبوده و به مردم ظلم می‌کنند.

سردار کوشکی این دسته را افرادی پرمدعا، پرگو و پرخوری توصیف کرد که بر گرده مردم سوارند و باید تنبیه شوند.

او خاکریز سوم را تحریم‌های ظالمانه دشمنان عنوان کرد و گفت: دولت انقلابی این مهم را با تدبیر کامل و شجاعت آغاز کرده و به نتایج خوبی هم رسیده است.

اهمیت بالای جهاد تبیین در جنگ نرم دشمن

سردار کوشکی جهرمی در ادامه با اشاره به اهمیت بالای جهاد تبیین در جنگ نرم دشمن گفت: امروز سه حقیقت بزرگ روبروی ما است که باید آنها را بپذیریم و برای آن برنامه داشته باشیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حقایق مسائل و مشکلات روز جامعه، افقی که انقلاب برای خود تعریف کرده که همانا تحویل پرچم انقلاب اسلامی به صاحب اصلی آن است و جهاد تبیین که از خواسته‌های مقام معظم رهبری بوده و سه حقیقت بزرگی است که باید برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ضمن تقدیر از همه خادمانی که بی منت به اسلام، انقلاب و شهدا خدمت می‌کنند گفت: شهدا نظاره گر اعمال ما هستند پس هر کاری که برای حفظ آثار شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نامشان انجام دهیم برکات آن در زندگی‌هایمان بوضوح خود را نشان می‌دهد.

لزوم توجه هر چه بیشتر به یادمانهای شهدا در داراب

سرهنگ وحید هاشمیان فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان داراب گفت: شهرستان شهید پرور داراب میزبان ۱۱ شهید گمنام است که از این تعداد ۵ شهید در داراب، ۲ شهید در جنت شهر، ۲ در شهر دو برجی و ۲ شهید درشهر فدامی است.

او گفت: طرح ساخت المان و محوطه شهدای گمنام شهر فدامی توسط واحد فنی و مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه شده که طرح کامل آن با ساخت حسینیه، نماز خانه، استراحتگاه محوطه سازی، فضای سبز و حصار کشی تدارک دیده شده و تا حدودی نیز انجام شده اما ساماندهی و تکمیل بخش بیشتری از این یادمان انجام نشده است‌.

هاشمیان گفت:  المان فلزی یادمان شهدای این شهر انجام شده اما نیاز به آجر کاری و سنگ نما دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه داراب گفت: طراحی و نقشه کشی یادمان شهدای گمنام جنت شهر نیز انجام شده و بولوار کشی، انشعابات برق آب به صورت موقتی انجام شده ولی این پروژه نیز نیاز به حمایت جدی برای ساماندهی دارد.

او  با اشاره به انتشار ۱۱ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس گفت: دو کتاب دیگر نیز در این حوزه بزودی چاپ و وارد بازار کتاب حوزه دفاع مقدس می‌شود.

 هاشمیان گفت: سرکشی مداوم از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان، برپایی دو همایش بزرگ رزمندگان اسلام در جوار یادمان مطهر شهدای گمنام شهر داراب از دیگر اقداماتی است که به منظور زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در داراب انجام شده است.

شهدا الگویی مناسب برای نوجوانان، جوانان و نسل‌های پس از آنان است

فرهاد سعدی فرماندار ویژه داراب  گفت: در فرهنگ دینی و اعتقادی ما از شهدا به عنوان زنده‌هایی یاد می‌شود که نزد خداوند روزی می‌خورند. ️

او گفت: اعتقاد بنده این است که نبرد ما با دشمنان در جبهه جنگ با پایان جنگ تحمیلی پایان نگرفته و همچنان طی چند دهه گذشته در جبهه‌های گوناگون نبردی نا عادلانه را با ابر قدرتهای جهان داشته و داریم. ️

فرماندار ویژه داراب گفت: اگر در این سال  های پس از جنگ میهن عزیزمان توانسته محکم و استوار در مقابل جبهه کفر و استکبار ایستادگی و در مقاطع مختلف با توفیقات روزافزون روبرو باشد به برکت وجود پاک شهدا است.

سعدی گفت: شهدا مصداق بارز وفای به عهد هستند که می‌توانند الگوی مناسبی برای نوجوانان، جوانان و نسل‌های پس از خودشان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار