شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۷۴۱ واحد در تراز یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۸۱ واحد متوقف شد.

امروز دوشنبه (۶  تیر) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۳۳۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۷۴۱ واحد در تراز یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۸۱ واحد متوقف شد.

خانم رباب وفایی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با شروع معاملات متعادل بازار‌های جهانی، بازار سرمایه هم روز بهتری را نسبت به شروع هفته، پشت سر گذاشت. دوباره خبر‌های خوبی از مذاکرات به گوش می‌رسد، در صورت تایید و تداوم آن می‌توان انتظار بهبود معاملات در گروه‌های برجامی مانند حمل و نقل و بانکی‌ها را داشت.

همچنین شبندر چراغ تعدیل مثبت پالایشی‌ها را با افزایش سود در اصلاحیه حسابرسی نشده‌ی خود روشن کرد و تقاضا در این گروه به امید گزارش‌ها و خبر‌های بهتر قبل از مجامع سالیانه را افزایش داد. حمله ناکام سایبری به شرکت فولاد خوزستان و عدم وجود خسارت و آسیبی به خط تولید در شفاف سازی این شرکت به چشم خورد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان رسید. «شپنا»، «نوری» و «پارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «سابیک»، «شستا» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با افت ۳۸۸ واحد روی پله ۴۱۷ هزار و ۲۹۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۲۹۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۲ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۳۵۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و به ارزش ۶۰۳ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شپنا، نوری و حکشتی به ترتیب با ۸۶۵.۶۴، ۷۹۰.۴۷ و ۵۰۲.۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های پارس، فخوز و وپارس به ترتیب با ۵۷۸.۳۷، ۱۵۱.۸۷ و ۷۱.۲۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های زاگرس، شگویا و دی به ترتیب با ۲۳.۴۹، ۵.۵۹ و ۳.۸۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های کگهر، صبا و ومهان به ترتیب با ۱۳.۴۷، ۷.۱۴ و ۶.۲۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۷۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «شیمیایی» و «فرآورده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های غبشهر، غمارگ و بترانس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های خچرخش، فمراد و فپنتا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های حگهر، زبینا و زقیام بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت غگلستا، ثغرب و ثالوند بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و کمند و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و ثبات و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اوصتا و اراد ۴۲ در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های کمند، خگستر و فولاد بیشترین ارزش معامله و نماد‌های وبصادر ۲، شستاو خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۷۴، اخزا ۹۱۶۴ و اراد ۸۵۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و اخزا ۹۱۶۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار پالایش و دارایکم
۲۰:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
قابل توجه مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس و ناظرین بورس:
تخلف علنی شرکت پالایش در اعلام نکردن نتایج مجمع صندوق!!
در اقدامی خلاف قانون شرکت پالایش گزارشی از مجمع خود اعلام نکرده!!
اصلاح اساسنامه هم همچنان توسط وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس پیگیری نمیشود!!
چه زمانی هیئت دولت اساسنامه صندوق پالایش و دارایکم را اصلاح میکند؟یعنی وقت برای 5 میلیون سهامدار این دو صندوق ندارید؟چرا قیمت این دو صندوق را به قیمت ناو نمی رسانند؟
آیا هیئت دولت بفکر سهامداران متضرر صندوق پالایش و دارایکم است؟پس چرا 2 سال است اساسنامه را اصلاح نمیکند؟
سرمایه مردم در بورس نابود شد چرا اینقدر به حق الناس مردم بی توجه هستند؟
چرا کسی پیگیر حق حقوق میلیونها سهامدار متضرر نیست.آیا این نشانه بی عدالتی و ظلم است؟
آخرین اخبار