مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: ۱۱ هزار مگاوات کسری تولید برق داریم.

علی جم گفت: پیش بینی شده که امسال ۶۹ هزار مگاوات تولید شود، اما در حال حاضر نیروگاه‌ها ۵۸ هزار مگاوات تولید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: در زمینه مصرف برق بخش‌های صنعتی ۱ و هفت دهم، خانگی ۸۱ درصد، تجاری ۱۳ و نیم درصد، کشاورزی ۱ و نیم درصد، عمومی ۲ و سه دهم درصد را به خود اختصاص داده اند.

جم گفت: از مجموع هزار و ۳۰ روستای استان به ۹۹.۷۴ درصد روستا‌ها و دو هزار ۲۱۳ حلقه چاه برق رسانی شده است.

علی جم، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد این مطالب را همزمان با سومین روز از هفته مدیریت مصرف برق در جمع خبرنگاران بیان کرد.

او گفت: وزارت نیرو برای تولید و مصرف برق برنامه‌هایی دارد از جمله افزایش تولید با احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه در ۴ سال شامل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌ها تجدیدپذیر که ۲ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد احداث می‌شود.

به گفته این مسئول: انجام تعمیرات نیروگاه‌ها و استفاده حداکثری از نیروگاه‌های موجود و مدیریت تقاضا و صرفه جویی در مصرف برق از دیگر برنامه‌های وزارت است.

جم با اشاره به طرح های تشویقی در نظر گرفته شده برای بخش خانگی گفت: الگوی مصرف ایام گرم سال در مناطق غیرگرم و عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت است و  مشترکانی در مصرف برق صرفه جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند به ازای هر کیلووات ساعت به طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت می کنند ولی همین مشترکان در صورت صرفه جویی، به ازای هر کیلووات ساعت ۵ برابر این مبلغ یعنی ۵۰۰ تومان تشویق می‌شوند.

او گفت: این مشترکان اگر تنها ۵۰ کیلووات صرفه جویی کنند یعنی امسال ۲۵۰ کیلووات مصرف داشته باشند، هیچ پولی بابت برق پرداخت نمی کنند.

به گفته جم: در مقابل مشترکانی که مازاد مصرف دارند در مواردی این مصرف بی رویه پس از صدور اخطار منجر به قطع برقشان می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در خصوص تعرفه‌های تشویقی بخش کشاورزی نیز گفت: برق این بخش برای مشترکانی که خاموشی را در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۷ رعایت می‌کنند رایگان می‌شود.

به گفته این مسئول: به منظور صرفه جویی در برق معابر برای اولین بار در کشور چراغ‌های گاز سوز به ال‌ ای دی تغییر پیدا می‌کنند که هزینه تعویض ۲ هزار چراغ بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است و از محل اعتبارات صرفه جویی تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار