مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح سنجش سلامت ۱۱۰ هزار نوآموز سیستانی وبلوچستانی در ۵۳ پایگاه ثابت و سیار این استان آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

میرعبدی  در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه محوری سنجش نوآموزان در مدرسه استثنایی هدف زاهدان گفت:پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان از روز گذشته در استان آغاز به کار کردند.

 او گفت: این ۵۳ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ برای سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان دایر است.

او به اهمیت اطلاع رسانی در این خصوص گفت:بیش از ۱۱۰ هزار نوآموز استان قرار است در این باره زمانی برای ورود به مدرسه از نظر سلامت جسمانی، بینایی، شنوایی و هوش مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند.

او بر اهتمام خانواده‌ها بر انجام این سنجش  گفت: در مرحله اول پس از ثبت نام دانش آموز در مدرسه، خانواده‌ها به پایگاه‌های سنجش معرفی می‌شوند و براساس نوبت دهی کار سنجش دانش آموزان انجام می‌شود.

او گفت: در صورتی که در سنجش انجام شده، مشکلی در نوآموزان شناسایی شود، نوآموز به مراکز و پایگاه‌های تخصصی ارجاع خواهد شد.

میرعبدی هزینه سنجش نوآموزان را برای هر نفر ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص استان به دنبال کاهش تعرفه و اعمال تخفیف در این زمینه هستیم.

او گفت: هدف اصلی از سنجش بدو ورود به مدرسه، شناسایی مشکلات جسمانی، بینایی و شنوایی و هوش در نوآموزان و پیشگیری به موقع است و  از خانواده‌ها خواست تا نسبت به انجام این مهم اهتمام داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.