رسانه‌های عبری فاش کردند نخستین نشست کمیته راهبردی نشست النقب با حضور سرانی از تل آویو و کشور‌های عربی در بحرین برگزار می‌شود.

شبکه صهیونیستی «کان» امروز (دوشنبه) اعلام کرد: نخستین نشست کمیته راهبردی اجلاس موسوم به النقب فردا (سه شنبه) در منامه، پایتخت بحرین برگزار می‌شود.

به گفته این شبکه، «در این نشست تلاش خواهد شد فرم رسمی این کمیته بررسی شود تا آن را به یک کمیته دائمی و مستمر تبدیل شود. در این نشست نمایندگانی از بحرین، امارات، آمریکا، مصر، مراکش و اسرائیل حضور خواهند داشت.»

بر این اساس، آلون آشویتس، معاون دبیرکل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و عود یوسف، معاون مدیر کل بخش خاورمیانه در این وزارتخانه در نشست مذکور حضور خواهند داشت.

عود یوسف به کان گفت: «هدف این است که تلاش‌ها را به چارچوبی متشکل از مجموعه‌ای از همکاری‌ها تبدیل کنیم، شش کارگروه که در نشست النقب تصویب شد موضوعاتی از غذا و آب گرفته تا گردشگری و کشاورزی را بررسی می کنند.»

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در این نشست درباره اینکه کدام طرف ریاست چند موضوع را برعهده خواهد داشت، با هدف «پیشبرد مسائل و تعیین نحوه مدیریت هئیت» مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این میان دعوت اردنی‌ها برای میزبانی نشست بعدی مطرح است، اما تنها نمایندگان طرف‌هایی که در نشست النقف بودند، در کمیته راهبری شرکت خواهند کرد.

به گفته کان، صهیونیست‌ها می‌خواهند که در‌های این نشست در آینده برای سایر کشور‌ها باز باشد و پس از توافق شرکت‌کنندگان، به کشور‌های اروپایی نیز اجازه حضور داده شود.

در مارس گذشته به دعوت یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نشست «النقب» در قدس اشغالی با حضور وزرای خارجه آمریکا، امارات، مراکش و بحرین برگزار شد که رسانه‌های عبری آن را «اجلاس دیپلماتیک تاریخی» توصیف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار