پدران فرزندان متولد تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند اقدام کنند.

متقاضیان وام فرزندآوری پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه باید با همراه داشتن مدارکی، چون اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت‌نام با گذشت ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

پدران فرزندان متولد تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند اقدام کنند که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

اقساط وام فرزندآوری ۶ ماه تنفس دارد

همچنین، کارمزد تسهیلات فرزندآوری حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است و پرداخت آن مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است. البته، متقاضیان این وام باید به این نکته توجه کنند که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

در این زمینه، نکاتی درباره ثبت‌نام در سامانه وام فرزند اعلام می‌شود که یکی از این نکات این است که متقاضی می‌تواند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه «ویرایش ثبت نام قبلی» و تا قبل از تعیین شعبه نیز می‌تواند نسبت به تغییر بانک عامل اقدام کند.

پس از تعیین شعبه نیز، متقاضیان بر اساس اولویت ثبت نام و میزان سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (شامل اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت، کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت نام) ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.

فرصت ۴۵ روزره برای تکمیل مدارک

پس از تعیین شعبه و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی شعبه انجام می‌شود و متقاضی ۴۵ روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند.

طبق این گزارش، آخرین اعلام بانک مرکزی در این زمینه حاکی از آن است که از زمان ابلاغ دستورالعمل و شروع ثبت‌نام در سامانه یاد شده (۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱) تاکنون تعداد ۹۰ هزار فقره تسهیلات جمعاً به میزان ۳۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و در حال حاضر تعداد ۶۱۰ هزار نفر در صف دریافت این تسهیلات و طی مراحل ثبت نام، تعیین شعبه، تشکیل پرونده و تکمیل مدارک هستند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
سلام ما کارای وام فرزند دوم انجام دادیم.بعد از سه ماه تایید شدیم حالا بانک از ما کارت پایان خدمت میخواد ما نداریم باید چکار کنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۱
سلام من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۷ تير ۱۴۰۱
سلام من خودم ثبت نام کردم چقدر ما را اذیت میکن بخدا اشک من در اوردن اخر 12روز تمام شد کارمند بردم میگن فیش حقوقی که داره میگن پایین تو را خدا کمتر اذیت کنید شعبه کشاورزی زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۷ تير ۱۴۰۱
تاحالاکی این وامو گرفته همش دروغه دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
کسی که عقل داشته باشه در صورتی بچه دار میشه که امکانات لازم و آرامش و تفاهم بین زوج وجود داشته باشه و گرنه هیچ آدم عاقلی روی این وعده های سرخرمن حساب باز نمیکنه. بچه باید در محیط آرام و امکانات به دنیا بیان. انسان اشرف مخلوقات هست نباید بهش بی‌حرمتی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
پدر بیامرز یه بسته پوشک بچه شده دویست تومن بچه آوری چه صیغه ای پرمعنای به به آدم خرج یه بچه ام نمیتونه بده تا چه برسه به دومی سومی یادتونه یه موقعی فیلم آقای گرفتارو پخش میکردین حالا چی شده از فرزند آوری وتولید نسل صحبت می‌کنید آنقدر گرونیه یارو جرات نکنه همون زایمانش ۲۰ تومن میخاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام نمیدانم سنگ اندازی بانک ها هست ویا بخش نامه های خود بانکها که به اطلاع وام گیرنده نمی رسد
چنانچه فرزند شما در شهر دیگری بدنیا بیاید مثلا در سفر باشید و یا منزل پدر خانمتان در شهر دیگری باشد حتما باید از همان شهر وام بگیرید و متاسفانه در شهر خودتان که ساکن هستید و راحت تر ضامن میتوانید بیاورید امکان وام گرفتن نداردید و این یک مشکل بزرگ برای وام گیرند ه است امید است مسئولین پیگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۰۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
مسئولین محترم و جوانان دقت کنند که فرزند انسان جوجه مرغداری نیست که اگر دان و غذایش تهیه نشود دور ریخته شود . باید توان مالی و اجتماعی والدین و زیرساختهای آینده رو هم در نظر بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۸ تير ۱۴۰۱
مگه برای خودمون آماده بود که اومدیم،غم روزی مخور برهم مزن اوراق دفتر را/ که قبل از طفل ایزد پر کند پستان مادر را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام
درود بر خدمت گزاران کشور

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام من رفتم از من 30 میلیون سفته، یک ضامن کارمند با فیش حقوقی و کسر کار، سند خونه خودم و قرار دادم رو خواستن، اینارو که بردم میگن صبر کن استعلام بگیریم خودمون باهات تماس می گیریم. فعلا که خبری نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
با سلام دو ماهه که در سامانه، بانک کشاورزی را انتخاب کردم هنوز پیامک برایم نیامده کارمندان بانک هم می گویند باید برایم پیامک بیاید بعد به شعبه مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام مدارک بلافاصله پس از ثبت نام باید به بانک ارائه شود ,(شعبه پیشنهادی خودمون) یا باید منتظر باشیم سامانه اعلام شعبه کنه بعد ببریم؟
من از پاراگراف اول این گزارش اینجوری متوجه میشم که مدارک بلافاصله بعد از ثبت نام باید به بانک ارائه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
بانک ملت رو انتخاب کردم الان دو ماهه گذشته خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۴:۴۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام من ۴۰ روز ثبت نام کردم هنوز تو سایت زده تو نوبت تعیین شعبه هستید،واقعا که باید چقد تو نوبت بمونیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسام از کرمان
۱۴:۴۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
من میخوام فرزند بیارم . مدارک چی لازم هسته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
این وام امروز خرج میشه میره و یه بچه میمونه با هزار خرج ریز و درشت در آینده . یعنی همون وام 100 میلیونی که 7 سال باید پرداختش کنی تموم شده رفته و تو موندی و اقساطش به اضافه خرج بچه همراه با اینکه میگن به خانواده 7 نفره خونه کرایه نمیدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
روزی بچه را خدا می رسونه . حتی روزی پدر مادر هم با بچه افزوده می شود. وقتی کافیه ایمان داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
عقل رو هم خدا میده و اتفاقا ازت میپرسه که چرا با دونستن اینکه نمیتونی تو این شرایط از پس خرج 5 تا بچه بر بیای باز هم یه موجود روبه این دنیای الکی آوردی
Iran (Islamic Republic of)
بهمئی
۲۱:۵۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
از کدوم عقل صحبت مبکنه ، اولا اگه اعتقاد به خدا و قرآن هست ، خداوند متعال خودش رو ضامن روزی معرفی کرده خدایی که مالک تمام هستی است توانایی روزی دادن رو نداره؟ دوما من الان صاحب 2 دو فرزند هستم بعد از بدنیا آمدن هرکدام وضعم بهتر شده سوما کی گفته دنیا الکی هستش به نظرم من یه بار جهان بینی اعتقادیت رو به چالش بکش تا مشکلات و کجی فهمی ایدئولوژی برطرف بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۱:۴۲ ۰۷ تير ۱۴۰۱
دوست عزیز نگفتن به خاطرگرفتن وام بچه بیار که. این یه کمک هست به کسانی که بچه به دنیا میارن. خود من بچه دومم داره به دنیا میاد . خب چه بهتر که یه کمکی هم دولت داره میده.
آخرین اخبار